וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוריאל רוביני: "לא אופתע אם שוקי מניות בעולם יסגרו לשבועיים; יש פאניקה מוחלטת"

נמרוד הלפרן

24.10.2008 / 21:21

זו תחילת נפילתה של האימפריה הפיננסית האמריקאית", אמר הכלכלן שחזה את המשבר הנוכחי

"זו תחילת נפילתה של האימפריה הפיננסית האמריקאית", אמר רוביני. "תקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת הסתיימה במלחמה ענקית. אני מקווה שזה לא מה שיתרחש הפעם, אבל מצב העניינים כעת נראה די נוראי", הוסיף.



עוד אמר כי משברים הנוגעים לסחר העולמי, לשוקי המטבע ולחובות, צפויים לגרום להתגברות המתחים הגאו-פוליטיים בין העולם המערבי לכלכלות מתעוררות כמו רוסיה, סין ו"עוד כמה מדינות נפט לא יציבות", כדבריו. "אנחנו משלמים את המחיר על בועת האשראי והנכסים הגדולה בהיסטוריה", אמר רוביני. "חבילות החירום לא הצליחו בגלל שאין ראלי בשווקים, ולקובעי המדיניות הולכות ואוזלות האפשרויות הפתוחות בפניהם", הוסיף.



"זה כמו ללכת עיוור בשדה מוקשים", המשיך רוביני. "כל מצב עלול להפוך למסוכן ואי אפשר לסמוך על איש. הבנקים גדולים מדי מכדי שנאפשר להם להתמוטט, אבל הם גם גדולים מדי מכדי שנוכל להציל אותם".



רוביני, אשר השתתף היום בכנס אחר שנערך במדריד, התייחס להחלטת ארה"ב היום להגביל את הנפילות של החוזים העתידיים על מדדי המניות לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. "הבוקר, עוד לפני שהשווקים בארה"ב נפתחו, החוזים על מדד S&P נפלו בשיעור גבוה מהמגבלה היומית שלהם", אמר רוביני. כתוצאה מכך הוטלו הגבלות על המסחר החוזים, הוסיף. "הדברים שעליהם דיברתי אתמול החלו להתרחש", אמר בהתייחסו לדברים שאמר בכנס בלונדון אתמול, לגבי אפשרות להפסקת המסחר בבורסות בעולם לשבוע-שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully