וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסה ברוסיה: המסחר הופסק עד יום שלישי

דפנה מאור

25.10.2008 / 14:30

המדדים בבורסה נפלו ביום שישי ב-14%. תחזית האשראי של רוסיה ירדה ל"שלילי". התשואות על האג"ח הממשלתי זינקו לשיא של 7 שנים

המסחר בבורסת מוסקבה הופסק ביום שישי, לאחר שמדדי הבורסה נפלו ב-14% בעקבות הירידות בבורסות אסיה ואירופה, ולא יתחדש עד יום שלישי לפחות.

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את תחזית האשראי של רוסיה מ"יציב" ל"שלילי". את הירידות במדד RTS הובילו מניות מגזר הבנקים, בשל החששות, כי הטלטלות בשוק המניות הרוסי יוביל לירידות גם בשוק האג"ח ולהיחלשות הרובל. התשואות על אג"ח הממשלתיות ל-30 שנה זינקו ל-12.49%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2001, בעקבות הורדת תחזית האשראי.

מדדי בורסת מוסקבה נפלו ב-75% מתחילת השנה. עם הפסקת המסחר רשם מדד RTS ירידה של 7.5%. היתה זו הירידה השבועית העשירית ברציפות.

המטבע הרוסי, הרובל, נחלש לרמתו הנמוכה זה שנתיים מול הדולר. זאת, בשל ירידת מחיר הנפט מתחת לרמה הממוצעת הנחוצה כדי לאזן את תקציב רוסיה בשנה הבאה. הדולר מתחזק ב-0.6% מול הרובל ונסחר ברמה של 27.018 רובל לדולר - הרמה הנמוכה של הרובל מול המטבע האמריקאי מאז יולי 2006.

הנפילות הקשות ברוסיה נרשמו בחודשים האחרונים בעקבות צניחת שער הנפט, מקור ההכנסה הראשי של המדינה. חששות מפני יציבותה הפיננסית ובעיות שחיתות במגזר העסקים והממשלה הבריחו את המשקיעים הזרים עם פרוץ המשבר הפיננסי העולמי. הקרמלין הבטיח להשקיע 20 מיליארד דולר לתמיכה בשוק המניות, אולם לא הצליח לבלום את הנפילות.

עם הנפילות החדות שנרשמו בבורסה החלו השלטונות לסגור את המסחר לעיתים קרובות, כדי להרגיע את המשקיעים. אולם לדעת רבים, סגירות אלה פוגעות קשה יותר באמון המשקיעים. המסחר במניות של חברות רוסיות מתנהל עתה בעיקר בלונדון, שם נסחרות חברות רוסיות רבות.

בין המניות שספגו נפילות קשות ביום שישי היו הבנק סברבנק, שנפל ב-24%. חברת הנפט רוזנפט נפלה ב-14% לשפל של כל הזמנים.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully