וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PNC פייננשל היא הראשונה לנצל את תוכנית החירום לרכישת בנק מתחרה: נשונל סיטי, תמורת 5.6 מיליארד ד'

רויטרס

25.10.2008 / 10:43

המיזוג ייצור את הבנק החמישי בגודלו בארה"ב במונחי פקדונות, והרביעי במונחי מספר סניפים



ענקית הפיננסים PNC פייננשל סרוויסס הסכימה לרכוש את בנק נשונל סיטי האמריקאי תמורת 5.6 מיליארד דולר, בתמיכת הממשל האמריקאי - העסקה הראשונה המתבצעת במסגרת תוכנית החירום של משרד האוצר האמריקאי. המיזוג יכפיל את גודלה של PNC, וייצור את הבנק ה-5 בגודלו בארה"ב, במונחי פקדונות, שיסתכמו ב-180 מיליארד דולר לאחר המיזוג.



לדברי PNC, ההצעה משקפת לנשונל סיטי מחיר מניה של 2.23 דולר - 19% פחות ממחיר הסגירה של הבנק ביום חמישי. PNC תעניק 0.0392 מניות בחברה הממוזגת עבור כל מניה של נשונל סיטי, ותשלם 384 מיליון דולר למשקיעים מועדפים. מנית נשונל סיטי נסגרה ביום שישי בצניחה של 24.7% למחיר 2.07 דולר למניה. מנית PNC נסגרה בעלייה של 3.5% ביום שישי, למחיר 58.88 דולר למניה.



בד בבד, PNC מתכוונת למכור מניות בכורה בשווי 7.7 מיליארד דולר למשרד האוצר האמריקאי במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP). זוהי העסקה הראשונה מאז הודיעו בכירי ממשל לפני כשבוע כי יאשרו לבנקים להשתמש ב-250 מיליארד הדולר שהוקצו בשלב הראשון של תוכנית החירום לשם רכישת בנקים במצוקה. לדברי משקיעים לבלומברג, עסקה זו מהווה את המודל לפיו מעוניין שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, כי בנקים אזווריים בארה"ב יבצעו רכישות של יריבים מתקשים.



PNC צופה לרשום מחיקות ערך בסך כ-20 מיליארד דולר בגין חובות נשונל סיטי - הפסדים המגמדים את שוויו של נשונל סיטי, שלטענת בכיריו היה באחרונה כ-17.2 מיליארד דולר. עלויות המיזוג צפויות להסתכם ב-3.4 מיליארד דולר. עם זאת, PNC צופה כי בשנה השנייה לאחר הרכישה כבר תרשום שיעור תשואה בסך 15% וגידול ברווח למניה. לחברה הממוזגת יהיו 2,747 סניפים שיתפרשו על מרכז החוף המזרחי של ארה"ב, במדינות המערב התיכון (מידווסט), ובפלורידה. במונחים של מספר סניפים יהיה זה הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב. נשונל סיטי מצטרף בכך לבר סטרנס, מריל לינץ', ואקוביה, וושינגטון מיוצ'ואל וסובריין בנקורפ, שנרכשו על ידי חברות פיננסים שמצבן טוב יותר.



נשונל סיטי השקיע באגרסיוויות בתחום המשכנתאות בשנות ה-90', הימור שהשתלם בתחילת המילניום, אך התברר כקטלני כאשר שוק הנדל"ן האמריקאי קרס. נשונל סיטי מכר את חטיבת הסאבפריים שלו, פירסט פרנקלין פייננשל, בסוף 2006, אך המשיך להחזיק במשכנתאות סאבפריים בשווי מיליארדי דולרים, ואיחר במכירת משכנתאות גרועות עם פרוץ המשבר. הבנק אף רכש שני בנקים בפלורידה בתקופה שקדמה למשבר בשוק הנדל"ן במדינת החוף הדרומית.



נשונל סיטי קיבל הזרמת הון בסך 7 מיליארד דולר מחברת ההשקעה הפרטית קורסייר קפיטל ומשקיעים נוספים באפריל. קורסייר צפויה להחזיר לעצמה את השקעתה בגין המיזוג עם PNC, במסגרת תנאי בהסכם שלה עם נשונל סיטי. קורסייר תזכה במניות בחברה החדשה ובתשלום במזומן, ובאם תחליט להחזיק במניות, היא עשויה אף לרשום רווח והיה אם מניות החברה הממוזגת יתחזקו בעתיד. כך דיווח מקור המקורב לעסקה לרויטרס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully