וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים רוג'רס: "אני בתהליך של הוצאת כל ההשקעות שלי מהדולר האמריקאי"

אפרת נוימן

25.10.2008 / 12:28

רוג'רס קונה יואן סיני, ין יפאני, פרנק שוויצי, מעט מניות סיניות וטייוואניות וסחורות חקלאיות



ימים של משבר הופכים את אנשי ההשקעות הוותיקים - כמו וורן באפט וג'ים רוג'רס - למרואיינים מבוקשים, ומשקיעים רבים עוקבים אחרי מה שיש להם להגיד. בעוד באפט הצהיר לפני שבוע שהוא קונה מניות אמריקאיות, רוג'רס עושה בדיוק ההיפך.



במצגת שנתן בכנס משקיעים שאורגן באמסטרדם על ידי ABN Amro ביום חמישי ובראיון שנתן לבלומברג, אמר רוג'רס כי על רקע חוסר האמון שלו במנהלי המדיניות הכלכלית בוושינטון ששחקו את שווי המטבע האמריקאי, הוא כבר החל בתהליך שצפוי להימשך כמה חודשים של הוצאת כל ההשקעות שלו מהדולר האמריקאי. "אני עד כדי כך פסימיסטי לגבי מה שקורה בארה"ב", אמר.



ומה הוא כן קונה? יואן סיני ("המטבע הכי טוב להיות בו עכשיו. אני לא רואה איך אפשר להפסיד במטבע הזה בעשור הקרוב. הוא חייב לעלות פי 3 או 4"), יינים יפאנים, פרנק שווייצי ומעט מניות סיניות וטייוואניות.



המלצה חמה נוספת שלו היא על סחורות ובעיקר חקלאיות ("אני אעשה בסחורות חקלאיות יותר כסף משעשיתי בזהב") שם, הוא טוען, ובניגוד לתעשיות כמו פיננסיים ורכב, יסודות הבסיס לא נפגמו.



רוג'רס, שבינתיים מופסד על סחורות שקנה בחודשים האחרונים, מסביר שאמנם העולם נמצא במיתון ויש האטה בצריכה אבל מכיוון שיש גם קיפאון אשראי אין התרחבות גם בעסקי החקלאות והמכרות כך שצד ההיצע בעולם הסחורות נפגע אפילו יותר.



לדבריו, כאשר ייצאו השווקים מהמחזור השלילי ושוב יגדלו הביקושים לסחורות, תהיה פחות סחורה ולכן השוק השורי בסחורות צפוי להתחדש. מבחינתו, המסקנה היא חד משמעתית - "זה יהיה המקום הכי טוב לשים בו את הכסף".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully