וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אסור לזנוח את מדיניות השוק החופשי

25.10.2008 / 17:06

נשיא ארצות הברית בנאום רדיופוני הבטיח כי הצעדים שעושה הממשל לפתרון המשבר הכלכלי יתחילו לשאת פירות בקרוב

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש קורא שלא לזנוח את מדיניות השוק החופשי ולהימנע מצעדים שיגרמו לפגיעה ביזמים. בוש, שצפוי לכנס בחודש הבא פסגה עולמית במטרה לדון בדרכי הטיפול במשבר הכלכלי, אמר בנוסף כי יש להסכים על עקרונות לרפורמה ברגוליציה במטרה למנוע את המשבר הכלכלי נוסף.

את הדברים אמר בוש יממה לאחר ירידה חדה בשוקי העולם מחשש למיתון עולמי. אתמול נסגרו שלושת המדדים המרכזיים בבורסה בוול סטריט ברמה הנמוכה ביותר מאז 2003. "בשבועות האחרונים יש חשש לנזילות אשראי, לנכסים הפיננסים, ולשוק המניות. החששות הללו גרמו למשפחות רבות להביע דאגה בכל הקשור לעתידם הכלכלי", אמר בוש בשידור הרדיו השבועי שלו.

בוש ביקש להבטיח לאזרחים כי פעולות הממשל האמריקאי לטיפול במשבר מתחילות להראות את תוצאותיהן, אולם אמר כי ההשפעה המלאה שלהן על הכלכלה עשויה לקחת עוד זמן רב.

בוש הזהיר מפני ביקורת על השיטה הכלכלית ועל השוק החופשי. "המדיניות הזו הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כמדיניות הטובה ביותר ליצירת מקומות עבודה, והגדלת המסחר. וכעת ברגעים של משבר כלכלי זה תהיה טעות לדחות את השיטות המוכחות הללו ליצירת שגשוג ותקווה".

"המשבר הזה הוא משבר עולמי, והטיפול ידרוש שיתוף פעולה בינלאומי. בעוד שהפתרונות הספציפיים עבור כל מדינה עשויים להיות שונים, הסכמה בין המדינות על מספר עקרונות תהווה צעד חשוב למנוע הישנות משבר דומה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully