וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות במשרדי עורכי הדין: מיתון בשוק האמריקאי לא יאט אותנו - זו הזדמנות גדולה עבורנו

עידו באום

25.10.2008 / 19:17

עו"ד ישראלי: "נשמור על האנשים הטובים - גם אם הם יעשו בינתיים דברים שוליים יותר"



ראשי פירמות עורכי הדין החשופות לשוק הגלובלי אינם מודאגים מהשלכות המשבר העולמי על עסקיהם. אם לשפוט על פי הדברים הנאמרים לציטוט ולייחוס, הם אפילו אופטימיים.



מחר יתפרסם דירוג TheMarker לרמת החשיפה של משרדי עו"ד המובילים לכלכלה העולמית



"נניח שלחברה אירופית גדולה שאנו מייצגים יש נציגות של אלף עובדים בישראל, והיא מחליטה לסגור את הסניף. זה כשלעצמו יספק לנו עבודה לשנתיים. לסגור עסק זה דבר מסובך", מסביר עו"ד יעקב ישראלי, מראשי משרד שבלת.



לדברי ישראלי, "במשברים נוצרות הזדמנויות. יש עכשיו הזדמנויות של פעם בדור לקנות נכסים במחיר נמוך ולא במזרח אירופה, אלא במקום מסודר כמו ארה"ב. המשרד בניו יורק הוא מרכז רווח עצמאי. כאשר המשרדים שלנו בישראל ובניו יורק עובדים על אותו עניין, כל משרד שולח ללקוח חיוב נפרד. לכן, החשיפה לסיכונים היא נפרדת. אני נשמע לעצמי קצת אופטימי מדי אבל אני לא פוחד מהמצב".



בהתייחסו לפיטורים צפויים השיב ישראלי: "שוק ההון צפוי להיות שקט מאוד בשנתיים הקרובות. אבל חבל לוותר על אנשים טובים. אנחנו נחזיק את האנשים הטובים גם אם הם יעשו דברים שוליים יותר".



למשרד הרצוג פוקס נאמן יש מדיניות לעודד עורכי דין ישראלים לצאת ללימודים ולעבודה בחו"ל, מסביר השותף המנהל בפירמה, עו"ד מאיר לינזן. "בכל זמן נתון יש עורכי דין שלנו שעובדים או לומדים בחו"ל באוניברסיטאות מובילות או במשרדים מובילים. הכשרה זו חשובה גם לגבי פעילות מקומית. חלק גדול מהפעילות המשפטית בישראל מתבצע באנגלית, למשל הסכמים בתעשיית ההיי-טק המקומית, שמנוסחים באנגלית. לכן, המיקום הגבוה שלנו במדד שיעור עורכי הדין בעלי ניסיון בחו"ל אינו מקרי", אומר לינזן.



עו"ד דוד חודק, ראש משרד גרוס קלינהנדלר חודק, צופה שההאטה בתחומים מסוימים תאוזן על ידי עלייה בתחומי פעילות כמו ייעוץ שוטף לחברות; מימון בנקאי והסדרי מימון לחברות שנהנו עד כה ממימון ציבורי; פירוק ושיקום חברות; תשתיות ועסקות בינלאומיות. "אני גם צופה מיזוגים של חברות, של קטנים עם גדולים או בליעה של קטנים על ידי גדולים. תהיה פה עבודה משפטית רבה", אומר חודק. הוא רואה התעוררות גם בנישת העסקות בסין שמפתח המשרד בשנים האחרונות.



המיתון הוא הזדמנות למשרדים הקטנים שתעריפיהם זולים יותר, טוען בשיחת טלפון ממשרדו בניו יורק עו"ד זאב פרל, שותף מנהל בפרל כהן-צדק לצר, כשהוא דוחה את הטענה שמשרדו נמצא בסיכון גבוה. "התעריף שלנו זול ב30%-25% מזה של משרד אמריקאי גדול. עבורנו השוק האמריקאי הוא הזדמנות גדולה", מסביר פרל. לדבריו, "גם בשוק הישראלי התחרות שלנו היא לא מול פירמות ישראליות אלא מול האמריקאיות. כאשר חברה ישראלית שוקלת איזה משרד לקחת לצורך ליטיגציה בארה"ב, היא נותנת משקל גדול יותר להוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully