וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרים חדשים לאגסי? קבוצת אייר פראנס מכניסה לניסוי בשארל דה גול רכב המונע באמצעות אוויר דחוס

אורה קורן

25.10.2008 / 19:43

בניגוד לרכבים חשמליים שתרומתם לזיהום הסביבתי שנויה במחלוקת, כלי הרכב החדש אינו מזהם כלל את הסביבה

החברה פיתחה כלי רכב בגודל קטן ובינוני. אייר פראנס KLM תהיה החברה הראשונה בעולם שתבצע את הניסוי ברכב המונע על ידי אוויר דחוס. הניסוי יתבצע ברכב המיועד לארבעה נוסעים בשדה התעופה שארל דה גול לצוותי הקרקע שלה. אורכו של הרכב שני מטרים, משקלו 220 קילוגרם והנהיגה בו מתבצעת ביד אחת באמצעות מוט נהיגה (סטיק). בהמשך תבחן אייר פראנס KLM גם העברת נוסעים בדגם הגדול יותר.



החיפוש אחר המנוע הטוב ביותר שאינו מזהם צבר תאוצה בשנתיים האחרונות על רקע בעיות התחממות כדור הארץ כתוצאה מזיהום אוויר ועליית מחירי הדלק. בשוק פועלים כבר כלי רכב היברידים המבוססים על מנוע המונע על ידי חשמל ודלק, שנועד לחסוך דלק. חברות שונות החלו לבחון יצור מנועי מכוניות המבוססים על סוללה נטענת.



להעלאת הנושא על סדר היום הבינלאומי תרם לא מעט היזם שי אגסי, שמתנסה לקדם מערכות הטענה המבוססות סוללה חשמלית. בין השאר חתם אגסי על הסכם עם יצרנית הרכב רנו. החברה תייצר את הרכב ואגסי, באמצעות חברת בטר פלייס, מתכנן להקים רשת הטענה ארצית בישראל ובמדינות נוספות. אם המנוע המבוסס על אוויר דחוס יוכיח עצמו כחלופה טובה למנוע המבוסס על דלק, הוא עשוי להנחית מכה על הניסיונות לפתח רכב המונע באמצעות סוללה נטענת, בין השאר, כיוון שיהיה הרבה יותר ידידותי לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully