וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת בארה"ב: ג'ורג' בוש יודיע על חידוש הקשר עם איראן

יוסי מלמן

25.10.2008 / 20:40

זאת על פי גורמים בממשל האמריקאי; הקשר עם איראן לא חודש מזה 30 שנה

על פי ההערכות, חידוש היחסים יתבסס, בשלב ראשון, על פתיחת "משרד אינטרסים" - שהוא דרג היחסים הדיפלומטיים הנמוך ביותר. עוד מעריכים גורמים בממשל כי תזמון ההחלטה - בדיוק בתקופת המעבר שבין הנשיא היוצא לנשיא הנבחר - נעשה כדי לא ליצור עול כבד מדי על המתמודדים לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה וג'ון מקיין.



רעיון חידוש הקשרים הועבר כבר לטהראן, אך לא ברור עדיין מה היתה תגובת האיראנים. על פי הדיווחים, הממשל האמריקאי החל כבר בחיפושים אחר צוות דיפלומטי שיתמנה למשימה. לפני מספר חודשים, פורסמה ידיעה דומה בנושא, אך בסופו של דבר התוכנית לא יצאה לפועל.



בתחילת החודש, סירבה ממשלת טהראן לאפשר לארגון האמריקאי "המועצה האמריקאית-איראנית" לפעול בטהארן. בעבר, כשנשאל נשיא איראן, מחמוד אחמידנג'אד על האפשרות כי הקשרים הדיפלומטיים עם ארה"ב יחודשו, הוא לא דחה את הרעיון על הסף ואמר כי ישקול אותו. גם שר החוץ שלו, מנושהאר מוטאקי, הבהיר בעבר כי ממשלתו תדון בחיוב בהצעה, אך תדרוש כי חידוש היחסים ייעשה על בסיס הדדי.



מקורות אמריקאיים הדגישו כי מטרת פתיחת משרד האינטרסים היא לאפשר לדיפלומטיה האמריקאית להעביר את מסריה לעם האיראני, שרבים בו מתנגדים לממשל. לדבריהם, אין בכך כדי לרמוז על שינוי במדיניות או על פיוס כלפי הממשלה עצמה, או בשינוי עמדות בנושאים הטעונים המרכזיים הנמצאים על סדר היום של שתי המדינות, ובראשם תוכנית הגרעין האיראנית.



ניתוק הקשרים - בעקבות משבר בני הערובה



ארה"ב ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם איראן בעקבות משבר בני הערובה באיראן ב-1979, לאחר עלייתו לשלטון של חומייני והקמת רפובליקה איסלאמית במדינה. סטודנטים איראנים השתלטו בתמיכת חומייני על שגרירות ארצות הברית בטהארן, שבו את צוות השגרירות והחזיקו בהם במשך יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully