וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייעלות ברש"ת: מטוסים יותר קטנים, פחות טיסות

זוהר בלומנקרנץ

26.10.2008 / 9:10

בנוסף תפטר רשות שדות התעופה 180 עובדים. למרות זאת, טורפדה התוכנית לבטל את הבדיקה הבטחונית הנפרדת למחלקת עסקים

רשות שדות התעופה (רש"ת) תקצץ עוד 70 משרות, בנוסף ל-110 משרות אנשי הביטחון שהחליטה לצמצם. הקיצוצים הם חלק מתוכנית ההתייעלות החדשה של ההנהלה, בראשות המנכ"ל קובי מור, לנוכח המשבר הכלכלי ובהתאם ללוח הטיסות המתוכנן. בין המועמדים לפיטורים נמצאים אנשי מטה ותפעול, חלקם עובדים קבועים.

שלשום דחתה רש"ת את המשך יישום תוכניתה לבטל את מסלול הבדיקה הבטחונית המיוחד לנוסעי מחלקות העסקים בטיסות מנתב"ג לחו"ל, עקב הקטנת מספר אנשי הביטחון; זאת נוכח לחצן של חברות התעופה, בראשות אל על, והביקורת שמתחו עליה בגין הפגיעה בציבור הנוסעים.

דוברת רש"ת, רונית אקשטיין, מסרה: "בהמשך לפניית חברות התעופה לרש"ת, שירות בדיקות נוסעי מחלקות העסקים יופעל בינתיים על ידי רש"ת במתכונת מוגבלת, בכדי לאפשר לחברות התעופה להתארגן במתכונת החדשה".

יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, אמר: "אין כל סיבה שנוסעי מחלקות העסקים של חברות התעופה שפועלות בנתב"ג, המשלמים 13 דולר אגרת נוסע - בדיוק כמו נוסעי מחלקות התיירים - ייהנו בלא תשלום ועל חשבון רש"ת מיחס מועדף. חברות התעופה שמבקשות להיטיב עם נוסעי מחלקות היוקרה צריכות לדאוג ולממן את השירות המיוחד".

לדברי עלי, רש"ת חייבת לשמור על תקציב מאוזן. "זו תהיה חוסר אחריות מצדנו אם לא נתייעל ונחסוך בכל תחום אפשרי", אמר עלי.

בעקבות ההחלטה הודיע יו"ר ועד העובדים הכללי ברש"ת, פנחס עידן, כי על ההנהלה להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים. "לוועד העובדים לא ידוע על שום תוכנית התייעלות", אמר עידן. "בכוונתנו להיפגש עם ההנהלה בהקדם כדי לקבל הבהרות בעניין. דווקא בשנה שבה נרשמה עלייה חדה בכמות הנוסעים ובעקבותיה עלייה בהכנסות רש"ת, לא ברור לוועד העובדים מדוע בוחרת ההנהלה להודיע על צעדי התייעלות. לא נאפשר פגיעה בזכויות העובדים ופיטוריהם".

ברש"ת מועסקים 3,100 עובדים, מהם 1,300 עובדים קבועים ו-1,800 עובדים זמניים. הכנסותיה של רש"ת הסתכמו ב-1.88 מיליארד שקל ב-2007, והוצאותיה הסתכמו ב-1.74 מיליארד שקל

לוח טיסות החורף משתנה

המשבר הפיננסי פוגע בלוח טיסות החורף החדש, שייכנס לתוקפו היום: חברות תעופה זרות וישראליות צימצמו את מספר טיסותיהן השבועי, וכמה חברות אף יפעילו דגמי מטוסים בעלי קיבולת קטנה יותר.

מבדיקה מדגמית עולה כי חברת התעופה אייר קנדה תקטין את תדירות טיסותיה לישראל וממנה לשלוש טיסות בשבוע, לעומת התדירות בקיץ של טיסה אחת ביום - טיסה אחת פחות בשבוע מעונת החורף שעברה.

חברת התעופה הלאומית של גיאורגיה, אייר זנה, תקטין את תדירות טיסותיה בקו נתב"ג-טיבלסי בחורף לשתי טיסות בשבוע - לעומת שלוש טיסות בשבוע בקיץ. חברת צ'ך איירליינס, שהגדילה הקיץ את תדירות טיסותיה משבע ל-11 טיסות בשבוע, תצמצם את מספר טיסותיה השבועיות בקו נתב"ג-פראג לתשע.

אל על תפעיל בעונת החורף הקרובה בטיסת אחר הצהריים שלה ללונדון מטוס נוסעים מדגם בואינג 767, שקטן מהמטוסים מדגמי בואינג 777 ו-400-747, שהפעילה בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully