וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הריבית תופחת מחר ב-0.25%

מוטי בסוק

26.10.2008 / 8:37

בשל חוסר הוודאות בשוקי העולם, קשה לצפות מה תהיה החלטת נגיד בנק ישראל, אך במשק מעריכים שהריבית תופחת ל-3.5%

בנק ישראל צפוי להפחית מחר את ריבית הבסיס במשק לנובמבר ב-0.25% לרמה של 3.5% - כך מעריכים מקורות במשק. עם זאת, קיים סיכוי שנגיד הבנק, סטנלי פישר, יחליט בסופו של דבר להפחית את הריבית ב-0.50%, ל-3.25%. בתחילת החודש הוריד הנגיד את הריבית ב-0.50% שלא במועד הקבוע להחלטות ריבית.

דיוני הריבית בבנק ישראל התחילו בסוף השבוע שעבר, אך הנגיד יקבל החלטה סופית מחר בערב. ההחלטה תושפע מההתפתחויות בבורסה בתל אביב היום ומחר ומהמתרחש בשוקי ההון בעולם, ובעיקר בארה"ב. לדברי בכירים בבנק ישראל, בשל חוסר הוודאות הגדול בשווקים, קשה להעריך מה תהיה ההחלטה.

במהלך 2008, בניגוד לשנים קודמות, עבר הדגש בהחלטות הריבית מהתמקדות בצמיחת המשק והגדלת התעסוקה לחשש מהתפרצות אינפלציונית. באחרונה עבר הדגש למתרחש בשוקי ההון בעולם ובישראל. בישיבת הבנק ערב יום הכיפורים סבר אחד מחברי הנהלת בנק ישראל כי יש להוריד את הריבית ב-1%. אף שבסופו של דבר הוחלט על הפחתה של 0.5% בלבד, אין ספק כי הנימוקים שהציג הבכיר התחזקו מאז אותה ישיבה.

מדד ספטמבר, שנותר ללא שינוי, התחזית למדדי מחירים נמוכים ואף שליליים בקרוב וההערכות כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תהיה נמוכה מ-2% (אמצע יעד האינפלציה השנתי, מ"ב), תומכים בהחלטה להוריד שוב את הריבית. זאת בנוסף לכוונת הנגיד לסייע לצמיחת המשק ב-2009.

יומיים לאחר החלטת הנגיד צפוי גם הבנק הפדרלי האמריקאי להודיע על הפחתת הריבית בארה"ב. החלטות דומות צפויות להתקבל בבנק המרכזי של אירופה ובבנק המרכזי של בריטניה. גם בארה"ב צפויה הריבית לרדת ב-0.25%-0.50%.

מנהל המחקר בישיר בית השקעות, ירון זר, העריך בסוף השבוע ב-80% את ההסתברות להורדת ריבית של 0.25% בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully