וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדכדוך לא דילג על ת"א: המעו"ף איבד 2.8%

נתן שבע

26.10.2008 / 14:31

ת"א 100 ירד ב-3.2%, תל טק צלל ב-5.1%. מדד הנדל"ן איבד 7.2%. אפריקה צנחה ב-9%. מחזור מסחר נמוך יחסית: 787 מיליון שקל

אווירת הדכדוך שמלווה את השווקים בעולם לא דילגה היום על הבורסה בתל אביב, שהמשיכה לאבד גובה. מדד המעו"ף איבד 2.8% לרמה של 744 נקודות וחזר לרמה של ספטמבר 2005. מדד תל אביב 100 השיל 3.2% לרמה של 663 נקודות והגיע גם הוא לרמה של ספטמבר 2005, ומדד התל טק איבד 5.1%.

מחזור המסחר היה נמוך באופן בולט, גם בהשוואה לימי ראשון נטולי המשקיעים הזרים, מה שמעיד על חוסר העניין של המשקיעים ועל רגיעה בקדחת הציבורית שאפיינה את ימיו הראשונים של המשבר. מחזור המסחר הסתכם בכ-780 מיליון שקל.

"אחרי החגים" כבר כאן, אך בשווקים בעולם דבר לא השתנה, והכיוון של הבורסות הוא בעיקר מטה. אחרי המחיקות וההפסדים של הבנקים הגדולים ומחנק האשראי, מגיעות החדשות האמיתיות על המיתון בעולם ועל מדינות הנמצאות ממש על סף קריסה. איסלנד כבר התמוטטה, ברוסיה השווקים מתרסקים, בארגנטינה מלאימים את קרנות הפנסיה והלירה הטורקית במשבר.

"המצב בשווקים ממשיך להיות רע", אומר פעיל בשוק ההון. הבחירות הן דווקא סימן חיובי: שוק ההון אוהב את בנימין נתניהו, וברגע שיריחו שהוא חוזר לשלטון, זה עשוי לחזק מעט את לשווקים", הוסיף.

בכלכלות המפותחות התמונה ממשיכה להיות רעה. אנגליה הציגה צמיחה שלילית ברבעון השלישי של השנה. בארה"ב קרס הבנק ה-16 במספר, אלפא בנק אנד טראסט, ופיטורים גדולים נרשמים שם כמעט מדי יום. עם חדשות כאלה לאף אחד אין תיאבון לקנות מניות והשווקים ממשיכים להתרסק.

שני אירועים מרכזיים צפויים להתרחש השבוע: מחר תפורסם החלטת הריבית במשק. ההערכה היא כי הנגיד יבחר להוריד את הריבית במשק לפחות ב-0.25%, ויש הגורסים כי הריבית תרד ב-0.5%. ביום חמישי צפויה גם הפקיעה על אופציות המעו"ף.

בניגוד למגמה השלילית היום, כי"ל זכתה לחיזוק חיובי מענקית הדשנים פוטאש, אשר רכשה ביום חמישי 1% מהחברה בהיקף של 450 מיליון שקל. בשני ימי המחסר האחרונים של השבוע שמרה פוטאש בארה"ב על יציבות יחסית, לצד דו"חות מעולים שפירסמה.

מניות חברות הדשנים אגריום ומוסאיק המשיכו להידרדר בשיעורים של 8% ו-11%. המניה מרכזת את המחזור הגבוה בשוק של 65 מיליון שקל. בהאל חזרו על המלצת "קניה" למניה תוך ציון כי המחיר שבה היא נסחרת מגלם תרחיש פסימי למדיי. המניה הוסיפה 1% וריכזה מחזור המסחר הגבוה בבורסה - 94 מיליון שקל.

אפריקה ישראל המשיכה להדרדר בעוד 9% לרמת שפל חדשה שהמשיכה את הנפילה של החברה הבת שלה ברוסיה, אפי פיתוח, שקרסה ביום שישי בבורסת לונדון ב-26%. המניה משכה את מדד הנדל"ן לירידה של 7.2% כאשר גזית גלוב ואלביט הדמיה איבדו 6% -7%.

מניות הבנקים נעלו המסחר במגמה מעורבת. מניית בנק הפועלים הצליחה לטפס ב-0.6% ולאומ יירדה ב-4%.

בכלל פיננסים מורידים את מחיר היעד לפרטנר מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". מחיר היעד קוצץ ל-80 שקל - 10% מעל מחירה של המניה בשוק. "מעבר לפעילות המשק, פרטנר צפויה להאט את קצב הצמיחה בשנה הבאה גם בשל כניסת פלאפון לתחרות ויישום תכנית המעבר לחיוב על שניה", כותב האנליסט צחי אברהם. המניה איבדה 2.7%.

מדד התל טק סבל מירידה של 5% בעקבות הפערים במניות הדואליות איתם פתחו המניות את המסחר. וריפון מחקה עוד 15.4% משוויה, אלווריון ירדה עוד 6.4%. טבע ירדה ב-4.5% גם היא בעקבות הפער עימו פתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully