וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית זוכה מאשמת ניצול מעמדו לרעה בפרשת רומן שניהל עם עובדת נשואה

הדר תדמור

26.10.2008 / 10:02

עם זאת נקבע כי דומיניק שטראוס קאהן לקה בחוסר שיקול דעת כשניהל את הרומן



יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, זוכה על ידי הנהלת הקרן מאשמת ניצול מעמדו לרעה בפרשת הרומן עם עובדת נשואה הכפופה לו. עם זאת, מנהלי החקירה נגדו טענו כי שיקול הדעת שלו בעת הפרשה היה לוקה בצורה חמורה.



לפני כשבועיים פתחה ה-IMF בחקירה נגד שטראוס קאהן בחשד שניצל את מעמדו וניהל רומן עם העובדת. במרכז החקירה נמצאת מערכת היחסים של שטראוס קאהן עם פירוסקה נאגי ההונגרייה, שכיהנה בעבר כנציגה בכירה של הקרן במחלקת אפריקה. השניים לכאורה שלחו הודעות דואר אלקטרוני אחד לשני, המרמזות על מערכת יחסים אינטימית ביניהם, שככל הנראה החלה בשנה שעברה במהלך ועידה באירופה.



חברת עורכי הדין מורגן, לואיס אנד בוקיוס נשכרה על ידי קרן המטבע הבינלאומית כדי לחקור את המקרה. הודעות הדואר האלקטרוני נתגלו על ידי בעלה של נאגי, הכלכלן הארגנטינאי באריו בלחר, אשר עבד בצמוד לקרן המטבע הבינלאומית.



שטראוס קאהן קיבל לפני כשבוע את תמיכת נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה. "אני משוכנע שהחקירה תוכיח שדומיניק שטראוס קאהן לא ניצל את מעמדו לרעה", כך אמר טרישה לרדיו הצרפתי RTL.



לפני מספר ימים פירסם דומיניק שטראוס קאהן התנצלות על הפרשה, ואמר: "אני מתחרט מאוד על המקרה ואני מקבל אחראיות מלאה". עם זאת, הדגיש אז שטראוס קאהן כי בכל מקרה לא ניצל את מעמדו לרעה.



הדו"ח של חברת עורכי הדין קבע כי הנושא סגור. "המסקנה שלנו היא שפרשה זו לא תשפיע בשום צורה על היו"ר בתקופה קשה זו", כך אמר שאקור קלאן, חבר בכיר בקרן, שתיאר את שטראוס קאהן כבעל תושיה, ואמר כי דירקטוריון הקרן קיבל את התנצלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully