וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש: למרות המשבר העולמי ימשכו הביקושים הגבוהים לאשלג

TheMarker

26.10.2008 / 10:25

רווחי החברה ברבעון 3 ב-2008 היו גבוהים מרווחיה בשנת 2007 כולה

מניה נוספת מענף הכימיה שריכזה עניין בתחילת השבוע הייתה מכתשים אגן. זו עלתה בחדות על רקע פרסומים בהודו בדבר רכישה אפשרית שלה בפרמיה גבוהה ממחיר המניה בשוק. פרסומים אלו הוכחשו על ידי דובר החברה, כפי שקרה גם לגבי פרסומים דומים בעבר.



בסיכום שבוע המסחר המקוצר רשמו מרבית המדדים המובילים עליות שערים. מדדי המעו"ף ות"א 75 רשמו עליה של כ-1.9% וכ-1% בהתאמה. מדד הנדל"ן 15 חתם את השבוע עם עלייה של כ-0.7% ומדד התל-טק 15 רשם עלייה בשיעור של כ-2.3%, זאת בעיקר לנוכח התחזקותו המרשימה של הדולר כאמור. לעומתם, רשם מדד הבנקים ירידה של כ-1.3%. מחזורי המסחר שבתחילת השבוע היו נמוכים בשל החג, שבו ועלו לרמתם הממוצעת מתחילת השנה העומדת על כ-2 מיליארד שקל ליום.



הפער החיובי שנוצר מול הבורסות בעולם במהלך החג הביא לעליות חדות בתחילת השבוע, כאשר התחזקות הדולר מול השקל חידדה את פערי הארביטראז' במניות הדואליות.



בהמשך, שב הצבע האדום אל המסכים על רקע עדותו של ברננקי בה הצהיר שגם אם משבר האשראי ייפתר הדרך לצמיחה כלכלית ארוכה. הלאמת קרנות הפנסיה בארגנטינה תרמה אף היא את חלקה להתגברות הפחד בשווקים.



המסחר במהלך השבוע לווה בתנודתיות שמשקפת את המשך חוסר הוודאות בשווקים לגבי עומקו של המשבר והיקף השפעותיו על הצמיחה הכלכלית. התנודתיות מקורה בשני גורמים סותרים: מחד, ההערכות בשוק כי מניות רבות נסחרות במחירים שמשקפים להן שווי נמוך מערכן הכלכלי, דבר המביא גופים בעלי אופק השקעה ארוך טווח לבצע רכישות ומאידך הפחד מהידרדרות נוספת גורם למכירת נכסים ללא הבחנה.



הירידות במחירי הנפט והסחורות החקלאיות נמשכו גם השבוע, כאשר השלכותיהן ניכרות על מניות הדשנים. הדבר בא לידי ביטוי גם בשוק המקומי במניות כי"ל והחברה לישראל. אלו ירדו בשיעור של כ-8% וכ-6% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully