וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב: בנק ישראל צפוי למנוע מהבנקים לחלק דיבידנדים בשנה קרובה

שרון שפורר

26.10.2008 / 10:23

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים סבור כי הוטו על עסקת אוקראינה של הפועלים - מהלך חכם של פישר



בנק ישראל עשה צעד אמיץ כשהטיל וטו על רכישת הבנק האוקראיני אוקראינבנק על ידי בנק הפועלים, כך סבור יובל בן זאב מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים. לדבריו, אמנם מדובר היה בהשקעה לא גדולה על ידי בנק הפועלים של כ-120 מיליון דולר - אבל בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל החליטו בכל זאת להתערב מתוך מחשבה של "פקדונות ערך קודמים".



לדברי בן זאב, מדובר במעורבות חשובה של הפיקוח על הבנקים ולדעתו זה לא ייגמר במעורבות זו. להערכתו, הפיקוח על הבנקים צפוי למנוע חלוקת דיבידנדים על ידי הבנקים בשנה הקרובה: "לאומי אולי יינצל מהטלת המגבלה הזו בגלל יחס הלימות ההון הגבוה שלו העומד על 12.4%, אבל שאר הבנקים ככל הנראה לא יוכלו לחלק דיבידנדים. צריך לזכור שהפיקוח נוהג בדרך כלל להמליץ ולא לתת הוראות ואני מאמין שכך גם יהיה הפעם".



באשר לשאלה האם העובדה שהבנקים לא יחלקו דיבידנדים צריכה להשפיע על החלטות ההשקעה במניותיהם משיב יובל בן זאב - כי מדובר במהלך שפוגע כמובן באטרקטיוויות של ההשקעה - אבל בימים כאלו הוא בכל מקרה לא היה רץ לקנות מניות של בנקים - גם אם המחיר נראה אטרקטיווי. עם זאת הוא מוסיף כי נראה שאם אכן יוחלט למנוע מהבנקים לחלק דיבידנדים - יהיה זה מטעמי שמרנות וצורך לחזק את חוסנםפ - ולאו דווקא בגלל שהם נקלעו לבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully