וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי אסיה הצטרפו לקריאת אירופה לערוך שינוי כולל של הרגולציה על המערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

26.10.2008 / 10:32

מנהיגי אסיה ואירופה נפגשו בסוף השבוע לפגישה בת יומיים בבייג'ינג



מנהיגי אסיה הצטרפו לקריאת מנהיגי אירופה לערוך שינוי כללי של הרגולציה על המערכת הפיננסית. בכך, תמכו מנהיגי אסיה בכוונתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לדחוק בנשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש לאמץ פיקוח נוקשה יותר של המערכת הפיננסית העולמית.



בסוף השבוע השתתפו 40 מנהיגי מדינות מאירופה ואסיה בוועידת פסגה בת יומיים בבייג'ינג בנושא המשבר הפיננסי העולמי. "מנהיגי המדינות התחייבו לערוך רפורמה אפקטיווית ומקיפה של הערכות המוניטריות והפיננסיות העולמיות", לפי הצהרה רשמית שפורסמה מבייג'ינג אתמול. ראש ממשלת סין וון ז'יאבאו אמר לכתבים לאחר הוועידה: "עלינו לאמת רגולציה נורשה כדי להבטיח את היציבות הפיננסית".



"זוהי הסכמה כללית לפעול לקראת רפורמה", אמר קאזו קודמה, דובר של משרד החוץ היפאני. עם זאת, המדינות לא סיכמו ביניהן את פרטי הרפורמה.



מנהיגי אירופה וארה"ב חלוקים בדיעותיהם לגבי הפיתרון למשבר הפיננסי העולמי. בעוד שנשיא צרפת סקרוזי טען כי על הממשלות להגדיל הרגולציה על הבנקים וקרנות הגידור, בוש - אשר יארח ב-15 בנובמבר את פסגת מדינות ה-G-20 - הדגיש את הצורך בשוק חופשי בנאום שנשא אתמול.

החל מתחילת החודש קראו מנהיגי אירופה לשינוי כללי של המערכת הפיננסית העולמית, במטרה למנוע הישנותו של משבר נוסח מחנק האשראי הנוכחי אשר הצית את מכירת המניות הגדולה מאז השפל הגדול. מנהיגי מדינות אירופה קראו לכינוס פסגה עולמית, כבר בחודש הבא, במטרה לעדכן ולכתוב מחדש את הסכמי ברטון וודס אשר סללו את הדרך לבנייה המחודשת של הכלכלה האירופית, בימים שלאחר מלחמת העולם השנייה.



הסכמי ברטון וודס, אשר נחתמו בשנת 1944 וכללו 44 מדינות, הם הסכמי סחר שקבעו את שערי המט"ח של מטבעות בין המדינות המפותחות. ההסכם למעשה קיבע את ערכם של מטבעות בעולם מול הדולר. שם ההסכמים נובע מהעיירה בה נחתמו בניו המפשייר שבארה"ב. באותה הוועידה נוסדו שניים מהמוסדות הכלכליים החשובים בעולם: קרן המטבע העולמית והבנק העולמי.

עם זאת, בנאומו אתמול אמר בוש: "על המדינות להתמקד ביצירת בסיס של צמיחה כלכלית לטווח הארוך: שוק חפשי, יזמות חופשית וסחר חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully