וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הלמן אלדובי: "התחזית האופטימית בשוק ההון צופה מחיקה של מחצית משוק קרנות הגידור"

TheMarker

26.10.2008 / 10:51

לדבריו, "מקורו של הגל הנוכחי של המשבר הוא בפאניקה שמתחילה במגזר קרנות הגידור שאינו נמצא תחת רגולציה ונראה כי אלפי קרנות גידור נכנסו לחדלות פירעון ואינן מסוגלות לשלם למשקיעים שלהם אפילו חלק מהקרן"

לדבריו, "מקורו של הגל הנוכחי של המשבר הוא בפאניקה שמתחילה במגזר קרנות הגידור שאינו נמצא תחת רגולציה ונראה כי אלפי קרנות גידור נכנסו לחדלות פירעון ואינן מסוגלות לשלם למשקיעים שלהם אפילו חלק מהקרן".



הקריסה הכלכלית הכוללת באיסלנד בשבוע סימנה עליית שלב במשבר האשראי העולמי כאשר יותר ויותר מדינות מבקשות סיוע מקרן המטבע העולמית. איסלנד והונגריה כבר קבלו מענק, בלרוס, אוקראינה ופקיסטן נמצאות בדיונים, להערכת הלמן מדינות אלו לא יהיו האחרונות.



משבר האשראי פוגע בצורה חזקה גם במדינות המתפתחות, סנונית ראשונה נראתה בתחילת השבוע עם קריסתה של ארגנטינה ואם לשפוט על פי התנהגות המטבעות גם טורקיה ודרום אפריקה נמצאות בסיכון.



בעולם המערבי הולך ומשתחרר מחנק האשראי והבנקים המרכזיים ממשיכים את מגמת ההורדות בשיעור הריבית במטרה לסייע ליציאה מן המשבר. "יחד עם זאת, גם אם המשבר הפיננסי לקראת סופו הרי שהמשבר הריאלי רק מתחיל ולכן שוקי המניות אינם מצליחים לתקן.



האמריקאים ממשיכים להחזיר את הכסף הביתה ומסייעים להתחזקות הדולר בעולם וירידה בשווקי ההון במדינות המתפתחות. מגמה זו צפויה להמשך גם בשבוע הקרוב" מעריכים בהלמן-אלדובי.



בארץ צפויה פתיחת שבוע שלילית כחלק ממגמת יישור קו עם העולם כאשר כעת אחרי החגים לא נהנה יותר מהעדר מסחר כגורם ממתן. "בארץ השווקים קיבלו בחיוב את ההדלפה על תוכנית המגרה לחילוץ המוסדיים באמצעות ביטוח ממשלתי אך בסיכום שבועי עלה מדד התל בונד 20 בשיעור של כ-1% ומדד המעוף עלה בכ-2%.



איגרות החוב הממשלתיות הלא צמודות הארוכות סגרו את השבוע ללא שינוי עד ירידה קלה של עד 0.5% כאשר התחזקות הדולר עלולה להמשיך ולהעיק עליהן. איגרות החוב הצמודות הארוכות עלו בשיעור של כ 0.4%.



להערכת הלמן עלות תוכניות החילוץ השונות בצרוף ירידה מהכנסות ממיסים בכלל מדינות המערב, יובילו לשלב האחרון והגדול מכולם במשבר הפיננסי והוא ירידה במחירי איגרות החוב הממשלתיות הארוכות.



גם בישראל נחווה תהליך דומה בשנה הקרובה. חשוב להדגיש כי ירידות הריבית של הבנקים המרכזיים והבריחה לחוף מבטחים משפיעות בעיקר על איגרות חוב ממשלתיות לטווח הקצר ולא איגרות החוב הארוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully