וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ל-3.82 שקלים

טל לוי

26.10.2008 / 12:18

"השקל מתחזק בצורה מדהימה. לולא המשבר ולולא צעדיו של הנגיד פישר, הדולר היה נסחר עכשיו ברמה של 2.90 שקלים בלבד"

"בימים בהם מטבעות צונחים מול הדולר, השקל מגלה חוסן שלא ייאמן. יש משהו שמסתתר במאזניה הבטחוניים, המדינייים והכלכליים של מדינת ישראל שהופך אותה לחסינה מפני המשבר הנוכחי. לא מדובר בחסינות מוחלטת כמובן אבל בהחלט מדובר באנטיביוטיקה יעילה מאד. אין לזה אח ורע בעולם". כך אומר מנכ"ל מט"ח 24, רפי כהן.

הדולר נחלש בשעה זו ב-1.3% לעומת שערו היציג ביום שישי והוא נסחר כעת ברמה של 3.827 שקלים - רמה זהה לשער החליפין בסוף 2007. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ ושער הדולר נגזר מהמסחר באופציות בין הבנקים.

בסוף השבוע דווקא התחזק הדולר בעולם והוא נסחר כעת ברמה של 1.2624 דולר ליורו. לפי שעה עוצמתו של השקל כה חזקה עד כי אין מתאם בין הנעשה עם מצב הדולר בישראל לעומת מצבו בעולם. כהן מעריך כי במידה והיה מתאם, הדולר היה נסחר ברמה של 4 שקלים לפחות ואפילו רמה של 4.2 שקלים לא היתה מפתיעה. השקל בולט בעוצמתו על פני מטבעות אחרים: הלירה הטורקית למשל צנחה ב-30% בשבוע, ובסוף השבוע איבדו הדולר האוסטרלי והניו זילנדי כ-5%.

המטבע היחיד שהתחזק מול הדולר הוא הין היפני כאשר הסיבה לכך היא סגירת עסקאות ה-Carry Trade. בעסקה שכזו, נוטלים משקיעים הלוואה באמצעות מטבע נושא ריבית נמוכה (כמו הין היפני) ומשקיעים את הכסף במטבע שמציע ריבית גבוהה יותר. ואולם הקרנות הללו צריכות כסף נזיל ולכן הן סוגרות פוזיציה כלומר מוכרות מטבעות כמו דולר ניו זילנדי ורוכשות בחזרה את היין הפני שמתחזק.

אם בשבוע שעבר העריך כהן כי על הדולר לפרוץ את רמת ה-3.77 שקלים ובכך יסומן הכיוון כלפי מעלה, הרי שכעת הפכה רמה זו לרמת תמיכה מכיוון מטה. ביום חמישי איבד הדולר גובה אולם לא ירד מתחת לרמת תמיכה טכנית זו.

כהן, והוא לא היחיד, מעריך כל כך את עוצמת השקל ואת מצבה הטוב של ישראל עד כי הוא מעריך ש"לולא המשבר ולולא צעדיו של הנגיד פישר, הדולר היה נסחר עכשיו ברמה של 2.90 שקלים בלבד". הצעדים של פישר הם התערבות מילולית בשוק המט"ח וכמובן גם התערבות פיזית שכן בנק ישראל רוכש מדי יום 100 מיליון דולר. כהן מעריך שבנק ישראל מתעשר כתוצאה מהמהלך שכן הוא קונה דולרים בזול.

כאן גם טמונה אזהרה למשקיעים: "כאשר ייגמרו לפישר שפנים, כמו רכישת הדולרים או שהמשבר יגיע לרגיעה, השקל צפוי לשוב ולהיות המטבע החזק והיציב בעולם", אומר כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully