וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: השלכותיו הכלכליות של המשבר יכבידו על המשק ב-2009

TheMarker

26.10.2008 / 12:09

לדבריהם צפויה פגיעה במרבית הסעיפים, בפרט בצריכה הפרטית ובהשקעות בנכסים קבועים



עיקר השלכותיו הכלכליות של המשבר בשווקים יכבידו על המשק הישראלי בשנה הבאה, כך מעריכים היום כלכלני בנק לאומי. לדבריהם צפויה פגיעה במרבית הסעיפים, בפרט בצריכה הפרטית ובהשקעות בנכסים קבועים. סעיף יצוא הסחורות יושפע משני כוחות מנוגדים, האחד, התחזקות הדולר מול השקל ולעומתו ירידה בביקושים בשל ההאטה בכלכלה העולמית.



השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אומדנים לפיהם שנת 2008 תסתיים אמנם בצמיחה נמוכה מהשנה שעברה, אך עדיין צפויה להיות נאה. זו תעמוד על 4.5% (מעט מתחת לתחזית האחרונה של בנק ישראל לצמיחה של 4.7%). ההאטה בקצב הצמיחה תבוא לידי ביטוי בכל רכיביה.



שני מרכיבים דומיננטיים לצמיחה הם הצריכה הפרטית ויצוא הסחורות והשירותים הצפויים לעלות ב-4.4% ו-5.8% בהתאמה (לעומת עלייה של 6.7% ו-8.5% אשתקד בהתאמה). גם קצב הגידול של סעיף ההשקעה בנכסים קבועים צפוי להיות נמוך מהשנה שעברה, זה יעלה ב-5.3% בלבד (לעומת 15.5% אשתקד).



להערכת כלכלני בנק לאומי, עיקר השלכותיו הכלכליות של המשבר יבואו לידי עם פגיעה בצריכה הפרטית ובהשקעות בנכסים קבועים. סעיף יצוא הסחורות יושפע משני כוחות מנוגדים, האחד, התחזקות הדולר מול השקל ולעומתו ירידה בביקושים בשל ההאטה בכלכלה העולמית.



על מנת לעודד את הצמיחה ב-2009, מגבשים בימים אלו במשרד האוצר חבילת צעדים מאיצי צמיחה. אלו כוללים בעיקר פעילות בתחום התשתיות, שוק העבודה, מצאי האשראי במשק, האצת שינויים מבניים והסרת חסמים בירוקראטיים בתחומים החיוניים לצמיחת המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully