וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בדשן: הראל פיננסים על מניית כי"ל - דעתנו חיובית אך מחירה מעורר פסימיות

TheMarker

26.10.2008 / 12:40

מבית ההשקעות נמסר כי לאחר שקילת הנושא מעדיפים בהראל שלא להיגרר אחר מחיר המניה של כי"ל ומתכוונים לעדכן את מחיר היעד לאחר פרסום תוצאות כי"ל בעוד כחודש

מבית ההשקעות נמסר כי לאחר שקילת הנושא מעדיפים בהראל שלא להיגרר אחר מחיר המניה של כי"ל ומתכוונים לעדכן את מחיר היעד לאחר פרסום תוצאות כי"ל בעוד כחודש.



מבט לשער מניית כי"ל ולשער הדולר העדכני (עליה של 13.4% מתחילת החודש) מראה כי מחירה הנוכחי של מניית כי"ל משקף מחיר אשלג של כ-220 דולר לטון, המרווח התפעולי המשתקף לסקטור הדשנים עומד על כ-20%, נמוך משנת 2005 בו עמד על כ-22%. עוד ציין אדר כי מגזר התכלית והתעשייה מהווה כ-30% משוויה של החברה.



בדיקה של מצב האשלג העולמי מעלה תוצאות טובות עם הדו"חות המוצלחים של פוטאש לרבעון שלוש. מם הדו"ח שפורסם בסוף השבוע עולה כי רווחיה של פוטאש ברבעון 3 עלו כל רווחיה ב-2007 כולה.



בשיחת הוועידה עם פוטאש לאחר פרסום הדו"ח מסרה החברה שלהערכתה רמת מחירי הסחורות, מחנק האשראי בברזיל ובארה"ב והצפי להמשך ירידות במחירי החנקן והפוספט עשויים להוביל להמשך האטה בביקוש לדשנים לתקופה נוספת של בין 4 ל- 6 חודשים, כלומר מרץ 2009 (לקראת עונת הזריעה בארה"ב).



במקביל מצמצמים היצרנים יקפי ייצור ובמקרה של פוטאש השביתה המתמשכת היא תחליף לצמצום היקף הפעילות. בתחום הפוספט נעשים צעדים דומים (מוסאיק ו-OCP) וכך גם בתחום החנקן. הנהלת פוטאש ציינה כי גם בתרחיש של ירידת צריכת אשלג בארה"ב הערכות הפסימיות עומדות טווח של 5% עד 10% כלומר ירידה של 400 אלף טון בלבד.



ההערכה כיום היא שלסין נותר מלאי אשלג של 2.2 עד 3 מיליון טון אשלג, מתוכם 1 מיליון טון בצינורות ההפצה המקומיים והיתר בנמלים. הנהלת פוטאש הניחה כי החוזה עם סין, הצרכנית הגדולה בעולם של אשלג, יסגר עד תום הרבעון הראשון ואינה פוסלת סגירה מקודמת עד לתום שנת 2008 כפי שתוכנן טרם המשבר. לפי שעה פוטאש אינה סבורה כי ההודים יקדימו גם השנה את הסינים.



ההאטה בברזיל בחודש האחרון צפויה להוביל לכך שהיבוא יסתכם בטווח של כ-6.3 עד 6.8 מילין טון אשלג, ירידה של 800 אלף טון עד 1.1 מיליון טון מהערכתם הקודמת. כמויות אלו הנן מחצית מהרמה האופטימלית במדינה.



בהודו לעומת זאת, מעלה פוטאש את התחזית ל 5 מיליון טון (500 אלף טון מעל התחזית הקודמת) וצופה גידול נוסף בשנת 2009.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully