וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב, קלפרס, הפסידה 50 מיליארד דולר מאז יוני; שוקלת להגדיל הפרשות העובדים

רויטרס

26.10.2008 / 12:37

מאז תחילתה של שנת הכספים נפל שוויים של נכסי קלפרס ב-20% בעקבות המשבר בשווקים

קלפרס עשויה להגדיל את התשלומים שהיא גובה מעובדי קליפורניה ל-4% מהמשכורת החודשית, לעומת 2% המופרשים משכרם של עובדי המגזר הציבורי במדינה לקרן כיום, במידה שהקרן תמשיך לרשום הפסדים.



מאז תחילת שנת הכספים ביוני ועד ה-10 באוקטובר, נפל שוויים של נכסי קלפרס ב-20% - או 50 מיליארד דולר - ל-190 מיליארד דולר. הקרן משקיעה בין היתר בקרנות הון סיכון ישראליות, בהן JVP, ג'מיני, פיטנגו, כרמל ונצ'רס ויזראל סיד.



מדובר החברה נמסר כי התייקרות העמלה תיכנס לתוקף ביולי 2010 עבור כ-60% מהעובדים בקליפורניה, בעוד שהשליש הנותרים ייאלצו להפריש יותר משכרם לקרן החל מיולי 2011. כל החלטה, אמר הדובר, תתקבל רק לאחר שקלפרס תפרסם את התשואה שלה לשנת הכספים הנוכחית. בכירים ממשלתיים רבים צופים כי הקרן תרשום הפסד השנה, אשר יכביד על תקציבה החנוק גם כך של מדינת קליפורניה, הסובלת מגירעונות ענק.



החשב הראשי של קלפרס, רון סילינג, אמר כי התשואה הדו-ספרתית שרשמה הקרן בארבע השנים האחרונות תסייע לה להתמודד עם ההפסדים שהיא רושמת כעת בעקבות המשבר בשווקים הפיננסיים. "חסכנו כ-14% מרווחי הקרן כדי לרכך את המכה במקרה של ירידות בשוק והמדיניות שלנו עובדת כעת כפי שציפינו", אמר סילינג.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי קלפרס, שמניות מהוות כ-63% מנכסיה, מוכרת בימים אלה מניות במטרה לגייס כסף כדי לעמוד בהתחיבויותיה לקרנות השקעה פרטית וחברות נדל"ן. בין היתר, קלפרס היא המשקיעה העיקרית במיזם הנדל"ן לאנד-סורס (LandSource), שהגיש בקשה לפשיטת רגל ביוני וצפוי להוביל את הקרן להפסדים של קרוב למיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully