וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים חותכת את מחיר היעד של מכתשים אגן ל-24 שקל - ירידת שווי של 37%

TheMarker

26.10.2008 / 13:01

ההמלצה על המנית לעומת זאת עלתה ל'משקל יתר'


בית השקעות הראל פיננסים חותך היום את מחיר היעד של מ-33 שקל למניה ל-24 שקל למניה. ירידה המשקפת ירידת שווי של 37%. ההמלצה על המנית לעמות זאת עלתה ל'משקל יתר'.

"אין ספק כי האתגרים בפניהם עומדת מכתשים אגן אינם מתמעטים כי אם מתגברים" כך מעדכן היום אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-Sell Side של הראל פיננסים בשיקולי שינוי מחיר היעד של החברה.

הירידה המתמשכת במחירי הסחורות צפויה לתת את אותותיה בביקוש למוצרים להגנת הצומח, קשיי החקלאים בברזיל, חשש ליציבות החקלאים במזרח אירופה ומצב השווקים המקשה על מהלכי רכישות משמעותיים.

לדברי אדר "אין להתעלם מכך שירידות השערים התלולות במניית החברה הביאו אותה להיסחר בחסר משמעותי". מצב זה לצד הערכת הראל כי החברה תצליח לשמר בשנת 2009 את ההישגים הנוכחיים ותמשיך בשנת 2010 במגמת שיפור מרווחיה העלה את ההמלצה ל'משקל יתר'.

בניגוד לקוטלי העשבים, השימוש בקוטלי החרקים והפטריות נעשה לפי הצורך ובהתאם למחירי הסחורות. ברמות המחירים הנוכחיות התשלום בעבור פרמיה נוספת בעבור קוטלים אלו אינו מובן מאליו. אומנם לפני כחודש התבטא מנכ"ל סינג'נטה כי הוא צופה עליות מחירים נוספות (4% עד 6%) בשנת 2009, אולם אנו סבורים כי כל עוד לא תרשם התאוששות משמעותית במחירי הסחורות החקלאיות יש להניח יציבות במחירים עם נטייה לשחיקה מסוימת.

מחירי מוצרי ההגנה על הצומח (בנטרול הגלייפוסט) רשמו עד כה בשנת 2008 עלייה חד ספרתית נמוכה בלבד (כ-4%) ועל כן הסיכון בהקשר זה נמוך יחסית לעומת סקטור הדשנים.

מלכתחילה התחזיות שלנו לשנת 2008 היו נמוכות מהקונצנזוס שכן הערכנו מחצית שנייה מאתגרת. השינויים שבצענו לשנת 2008 הנם מינוריים ועיקרם הנמכה נוספת לתוצאות הרבעון הרביעי, המושפע בעיקרו מהצטיידות חקלאי ברזיל.

הראל מנמיכים את תחזית הצמיחה של מכתשים אגן לשנת 2009 ומניחים שיעור צמיחה זניח של כ-1% וזאת על רקע הירידה במחירי הסחורות, חולשה אפשרית בברזיל ובמזרח אירופה והתחזקות הדולר.

למרות הפחתה זו אנו עדיין סבורים בהראל כי החברה תצליח לשמר את ה-EBITDA וזאת כתוצאה מהמשך תהליך ההתייעלות אותו היא עוברת. במידה ומחירי הנפט, חומר הגלם העיקרי של החברה, יוותרו ברמות הנוכחיות במהלך 2009 הרי שקיים אפ סייד נוסף למרווח הגולמי.

צפי סינג'נטה מספק תומך תחזיות הראל למכתשים אגן לשנת 2009 . הנהלת החברה השוויצרית אישרה שוב את תחזית הרווח למניה שלה – צמיחה גבוהה מ- 35% בשנת 2008, לשנת 2009 חזויה צמיחה דו ספרתית גבוהה ברווח, המונעת משיפור מחירים וכמות בתחום מוצרי ההגנה לצומח ושיפור המרווחים בתחום הזרעים.

בהקשר זה מבקשים בהראל להתייחס לרמת השקיפות של מתחרותיה של החברה וסבורים כי יש מקום לשיפור שקיפותה בכל הקשור, לצמיחה ריאלית וצמיחה מבוססת כמות ומחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully