וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר-בכר-חן ממשיך לנסוק

מאת עידו באום

26.10.2008 / 13:30

בתוך פחות מעשור זינק משרד פישר-בכר-חן לחמישייה המובילה. מיזוג שנכשל דחק את גרוס-קלינהנדלר-חודק למקום השישי



>> שתי הפתעות נחשפות בדירוג של 25 משרדי עורכי הדין הגדולים על פי מספר עורכי הדין המועסקים בהם. ההפתעה הראשונה היא שנסיקתו המטאורית של משרד פישר-בכר-חן וול אוריון נמשכת ביתר עוז. המשרד צמח בעשור האחרון בקצב מסחרר. מאז תחילת השנה גייס המשרד לא פחות מ-16 עורכי דין וזינק מהמקום התשיעי ברשימה לחמישיה המובילה.



הפתעה נוספת היא הגידול שרשם משרד פרל כהן-צדק לצר. המשרד טיפס למקום ה-16 לאחר שגדל בעשרה עורכי דין. שלא כמו פישר-בכר-חן, גידול זה כולל בתוכו גם מיזוג עם משרד חיפאי קטן יחסית, מילר שרצקי. זהו מיזוג שני שעורכת הפירמה, אשר שנה קודם לכן צירפה את משרדו של עו"ד חיים רביה. דירוג הפירמה, העוסקת בתחום הקניין הרוחני, משקף רק את עורכי הדין ואינו כולל את עורכי הפטנטים העובדים בה.

את טבלת המשרדים ממשיכים להוביל הרצוג פוקס נאמן, שקלט השנה עשרה עורכי דין ושלהערכת ראשי המשרד יקלוט עובדים נוספים עד סוף השנה. במקום השני, במרחק משמעותי אחריו, נמצא משרד גולדפרב, עם כ-140 עורכי דין. פירמת גרוס קלינהנדלר חודק (GKH) משלמת את מחירו של כישלון המיזוג עם משרד ברקמן וקסלר. השנה הודיעה הפירמה על ביטול המיזוג, פחות משנה לאחר שהוכרז. הפירמה ירדה מהמקום השלישי, ובעקבות הזינוק שרשם פישר-בכר-חן, נדחקה למקום השישי.



צמיחה משמעותית בכוח האדם נרשמה במשרדים יגאל ארנון, נשיץ-ברנדס, ארדינסט בן-נתן וש.פרידמן.



ירידה דרמטית נרשמה בצלרמאיר פילוסוף, שסבל משורת עזיבות השנה. המשרד איבד כמעט 30% מכוח האדם וירד מהמקום ה-17 אל מחוץ ל-25 המובילים. ירידה חדה נרשמה גם במשרד ברץ-הורן, שמוקם בתחילת השנה במקום ה-23 ברשימת דן אנד ברדסטריט. המשרד ירד מ-41 ל-33 עורכי דין ויצא מרשימת 25 המובילים. ירידות, אם כי פחות משמעותיות, נרשמו בגילת-קנולר-גראוס-סלומון & זלצמן, אהרונסון-שר-אבולעפיה ועמית-פולק-מטלון.



יש לציין כי ירידות לא חדות במצבת כוח האדם של חלק מהמשרדים עשויות להיות עונתיות. בתקופה זו של השנה נוהגים משרדים רבים לפטר עורכי דין שקליטתם במשרד לא היתה משביעת רצון, ולהיערך לצירופם של מתמחים שסיימו את התמחותם וייגשו בחודש הבא לבחינות הלשכה. לכן, לקראת סוף השנה גדלה מצבת כוח האדם של משרדי עורכי הדין. נתוני כוח האדם הנוכחיים משקפים לפיכך את הגרעין העיקרי של מצבת כוח האדם.



בשל העובדה שמדד מספר עורכי הדין הוא המדד העיקרי לדירוג הפירמות בישראל, עושות רבות מהפירמות הגדולות מאמץ לשמר את מספר המועסקים כדי לקבע את מעמדן. הדירוג בעשירייה הראשונה או השנייה מחזק את נוכחות שם הפירמה במדריכי עורכי דין בינלאומיים ובחשיפה ללקוחות בינלאומיים.



פישר-בכר-חן: לא מיצינו את פוטנציאל הצמיחה



>> "הגידול מתבטא גם בפעילות ולא רק בכוח האדם", אומר עו"ד ד"ר גיל אוריון, שותף בכיר בפישר-בכר-חן. התחומים העיקריים שצברו תאוצה השנה הם ליטיגציה, עסקות ונדל"ן. לדברי אוריון, "לא מיצינו את פוטנציאל הגידול שלנו וזה מרשים במיוחד משום שזה לא גידול על דרך של מיזוג אלא בקליטת עורכי דין שסיימו התמחות, עורכי דין צעירים שפונים אלינו ובמקרים מסוימים עורכי דין ותיקים יותר. אנחנו נזהרים ממהלכי מיזוג משום שחשובה לנו התרבות הארגונית, ובמיזוג עשויים להתעורר קשיים בהיבט זה".



האם אתם צופים האטה לנוכח המשבר הגלובלי?



אוריון: "אנחנו מסתכלים בזהירות לעתיד, אבל מוקדם לומר. בכל מקרה, אנחנו לא מתכוונים להפחית את כוח האדם. יש הרבה עבודה. אנחנו צופים גידול בליטיגציה ואנחנו לא חשים ירידה בתחום הנדל"ן. עסקות נדל"ן הן מטבען עסקות לטווח ארוך, ולא חשים בשינוי מגמה מיידי בתחום הזה. העבודה מול חו"ל היא עבודה רווחית ביותר. בתחום הליטיגציה, למשל, שבו אנו מייצגים חברות מחו"ל, אין פגיעה. אני לא פסימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully