וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: גילון 817 מומלץ להשקעה

TheMarker

26.10.2008 / 13:58

גילון 817 נסחר כיום בתוספת תשואה של 0.8% מעל המק"מ



להערכת כלכלני בנק הפועלים תשואת המק"מ הנמוכה 3.5%, מגלמת צפי להפחתות ריבית על רקע משבר האשראי שפוקד את העולם והשלכותיו על השוק המקומי. אנו ממליצים על השקעה בגילון 817, אשר נסחר כיום בתוספת תשואה של 0.8% בקירוב מעל המק"מ.



בבנק ממליצים להמשיך ולהתמקד בשחרים במח"מ עד 4.5 שנים. (עד שחר 2682). רמת הסיכון בשחרים הארוכים גבוהה ולכן יש להשקיע בהם במינון נמוך. הצמודים הקצרים מומלצים להשקעה במינון נמוך. צמודים בינוניים מומלצים להשקעה באפיק עיקרי בתיק הצמוד. הצמודים הארוכים פחות כדאיים להשקעה בתקופה הנוכחית.



מק"מ - המק"מ לשנה אינו אטרקטיבי להשקעה



ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית לחודש נובמבר, אשר על פי הערכות צפויה לרדת בכ-0.25% לפחות. תשואת המק"מ הנמוכה 3.5%, מגלמת צפי להפחתות ריבית על רקע משבר האשראי שפוקד את העולם והשלכותיו על השוק המקומי. להערכתנו, המק"מ בתשואתו הנוכחית אינו מומלץ להשקעה.



גילונים –מומלצים לאור תוספות התשואה



אנו ממליצים לשמור על מח"מ השקעה קצר ונזילות גבוהה, על רקע הערכה כי המשבר הגלובלי בשווקים צפוי להמשיך ולהקרין לשלילה על השוק המקומי. אנו סבורים כי הגילונים ראויים להשקעה בהתחשב בתוספות התשואה שגלומות בהן. אנו ממליצים על השקעה בגילון 817, אשר נסחר כיום בתוספת תשואה של 0.8% בקירוב מעל המק"מ. ללקוחות נטואיסטים, אנו ממליצים על גילון 2302, אשר מגלם כיום תשואה נטו של 3.86% הגבוהה בהשוואה ליתר הגילונים.



שחרים – מומלצים במח"מ עד 4 שנים



שבוע המסחר האחרון התאפיין בתנודתיות גבוהה ובמחזורים ערים. במחצית הראשונה של השבוע, נתמכו עליות השערים בירידת מחיר חבית נפט בכ- 8.5% (מרמה של 71$ לרמה של 65$). החל מיום רביעי, עברו השחרים לירידות שערים בעקבות התחזקותו של הדולר מול השקל בכ- 2%. שיפוע העקום השקלי תלול ומשקף פער של 1.9% בין האיגרת לשנה וחצי לאיגרת לעשר שנים קירוב. שיפוע העקום גבוה, אם כי רמת הסיכון גבוהה מבעבר לאור הצפי לירידה בהכנסות המדינה והחשש מעודף הנפקות במהלך 2009.



מנגד, המשך ירידות מחירי האנרגיה והסחורות צפויים להפחית את הלחצים האינפלציוניים ועל כן תומכים באפיק השקלי. לאור האמור, אנו ממליצים להמשיך ולהתמקד בשחרים במח"מ עד 4.5 שנים. (עד שחר 2682). רמת הסיכון בשחרים הארוכים גבוהה ולכן יש להשקיע בהם במינון נמוך.



איגרות חוב צמודות מדד - מגמה קצרת טווח



מדדי קצר- ( עד 3 שנים) - הצמודים הקצרים מומלצים להשקעה במינון נמוך
הירידה החדה בציפיות האינפלציה על פני כל העקום הצמוד, מצביעה על הערכות המשקיעים כי החשש האינפלציוני שליווה אותנו תקופה ארוכה נמוג.



נכון להיום, ציפיות האינפלציה הגלומות בשוק לשנה, הן נמוכות (1.1%) בהשוואה לתחזיות בנק הפועלים, אשר עומדות על 1.9%, ותומכות בהשקעה בצמודים הקצרים. יחד עם זאת, אנו סבורים כי חלקם בתיק צריך להיות קטן, על רקע המשך הירידה במחיר האנרגיה והסחורות בעולם, והערכות למדדים נמוכים בחודשים הקרובים.



מדדי בינוני - (4-7 שנים) – צמודים בינוניים מומלצים להשקעה



ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הבינוניים נמוכות ועומדות כיום על 1.4%-1.7%, לתקופות של 4-6.5 שנים. להערכתנו, מדובר בסביבת אינפלציה ממוצעת נמוכה, מה שמייצר הזדמנות קניה. לפיכך, מותירים בבנק הפועלים את ההמלצה באשר להשקעה בהם כמרכיב עיקרי באפיק הצמוד. (ללקוחות נטואיסטים יש עדיפות לגליל 5481 וגליל 5472).



מדדי ארוך- (מעל 7 שנים) במשקל נמוך



המסחר בצמודים הארוכים התאפיין בתנודתיות גבוהה, במהלך שבוע המסחר האחרון. ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הארוכים עומדות על 2.25%, רמה סבירה. לאור החשש מעודף הנפקות ממשלתיות, להערכת כלכלני בנק הפועלים הצמודים הארוכים פחות כדאיים להשקעה בתקופה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully