וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינקרדימייל נחלצה: מכרה ARS בשווי 5 מיליון דולר בחזרה לקרדי סוויס ותרשום רווח הון בגין המכירה

ניר צליק

26.10.2008 / 14:09

החברה רשמה הפסד הון על איגרות החוב ברבעון הרביעי של 2007 בגין משבר הנזילות



אינקרדימייל, יצרנית תוכנת הדואר הבידורי, מספקת בשורות למשקיעי החברה ותרשום רווח הון של 4.8 מיליון דולר או 50 סנט למניה בגין מכירה של איגרות חוב מסוג ARS בחזרה לקרדי סוויס. החברה תקבל בחזרה את מלוא ערך איגרות החוב, כ-5 מיליון דולר, וצפויה לרשום ברבעון הרביעי רווח הון של 4.8 מיליון דולר או 50 סנט למניה בעקבות המכירה.



אינקרדימייל הגישה לפני כחודש וחצי תביעה בניו יורק נגד קרדי סוויס ונגד ג'וליאן צולוב, דירקטור וברוקר לשעבר בבנק, בסך 8.5 מיליון דולר, בגין הונאה הקשורה למכירת איגרות החוב לחברה. לטענת אינקרדימייל, צולוב ביצע עבורה רכישה תוך שהונה אותה להאמין שמכשיר ההשקעה סולידי ונזיל, אף שבפועל ההשקעה ספקולנטית וקשיחה יחסית. כעת, בפשרה שהושגה, תקבל אינקרדימייל את מלוא כספה בחזרה.



ברבעון הרביעי של 2007 נאלצה החברה לבצע מחיקה של 4.9 מיליון דולר מתוך השקעה 5 מיליון דולר בניירות ערך מורכבים מסוג ARS, עקב הנפילה בשוויים כתוצאה ממשבר האשראי העולמי. בשל כך הסתכמו תוצאות הרבעון הרביעי של 2007 בהפסד של 4.8 מיליון דולר, לאחר רווח של 923 אלף דולר ברבעון המקביל - למרות צמיחה של 34% בהכנסות ל-5.4 מיליון דולר.



ARS (ראשי תיבות של Auction Rate Securities) הינם ניירות ערך המגובות בהלוואות מסוגים שונים, שערכם נקבע במכרז הנערך מדי 28 יום. הניירות מונפקים בידי בנקי השקעות.



אינקרדימייל, שנוסדה בידי בני הדודים ירון ועופר אדלר, החלה את דרכה כחברה לפיתוח ושיווק תוכנת דואר אלקטרוני בידורית, שהינה גם מוצר הדגל של החברה. כמו כן, מציעה החברה למשתמשים שירותים ומוצרים משלימים, הכוללים פתרון למניעת דואר זבל מתוצרת קומטאץ' ומוצר בידורי נלווה לתוכנות מסרים מידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully