וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד משכן למצב רוכשי הדירות רשם ירידה של 3.6% בספטמבר

TheMarker

26.10.2008 / 14:15

מדד משכן מורכב מארבעה פרמטרים אשר מתפרסמים בתדירות חודשית על ידי בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה : ריבית המשכנתאות, מחירי הדירות, השכר הממוצע במשק ושיעור האבטלה



מדד משכן למצב רוכשי הדירות ירד בחודש ספטמבר בשיעור של 3.6%. בחודש ספטמבר חלה ירידה בשיעור של 3.6% במדד משכן למצב רוכשי הדירות והוא עומד כיום על 157.4 נקודות.



מדד משכן למצב רוכשי הדירות מתפרסם מדי חודש במטרה לשקף את מצבם של רוכשי הדירות – עליה במדד מציינת שיפור במצבם וירידה מציינת הרעה במצבם.



מדד משכן מורכב מארבעה פרמטרים אשר מתפרסמים בתדירות חודשית על ידי בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה : ריבית המשכנתאות, מחירי הדירות, השכר הממוצע במשק ושיעור האבטלה.



השינויים שנרשמו במרכיבי המדד לחודש ספטמבר בהשוואה לחודש קודם הם עלייה בשיעור של 0.12% בריבית המשכנתאות. עלייה בשיעור של 2.6% במחירי דירות בבעלות (על פי סקר מחירי דירות בבעלות של הלמ"ס). יציבות בשכר בתקופת המדידה (נתון מנוכה עונתיות). יציבות בשיעור האבטלה (שיעור האבטלה עומד על 6.1%).



בחודש ספטמבר נמשכה מגמת הירידה במדד משכן למצב רוכשי הדירות בדומה לחודשים האחרונים. הירידה במדד ספטמבר חלה בעקבות המשך העלייה במחירי הדירות (2.6%) ובריבית המשכנתאות (0.12%). בנתוני השכר ובנתוני שיעור האבטלה לא חל כל שינוי בתקופת המדידה.



תחילת השנה חלה ירידה בשיעור 0.6% במדד מצב רוכשי הדירות וזאת בעקבות העלייה במחירי הדירות (8.9%). מנגד, עלייה בשכר הממוצע במשק (2.9%), ירידה בריבית המשכנתאות (0.52%) וירידה בשיעור האבטלה בתקופת המדידה (0.7%) קיזזו את ההרעה במדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully