וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד קר, אנליסט בסטרטג'י-אנליטיקס: "השווקים המתפתחים יצילו את תעשיית הסלולר העולמית מהמיתון"

אמיתי זיו

26.10.2008 / 14:53

קר אמר בהרצאה בישראל כי "עדיף להיות היום חברת סלולר מאשר חברה בשוק הרכב או הבנקאות"


"זו לא תעשייה חסינה לחלוטין אבל היא בהחלט תעשייה עמידה ועדיף להיות היום חברת סלולר מאשר חברה בשוק הרכב או הבנקאות", כך פתח היום את הרצאתו האנליסט דיוויד קר. קר הוא אנליסט עם ניסיון של 20 שנה בתעשיית הטלקום ועובד עבור חברת סטרטג'י-אנליטיקס (Strategy Analytics). הוא הגיע לארץ כאורח של חברת adkit, חברת המידע והמחקר הישראלית שהיא נציגה של סטרטג'י-אנליטיקס.

"אנחנו בהחלט מודאגים מהמשבר וצופים האטה בשני הרבעונים הקרובים אבל לא מזהים מיתון גדול בתעשייה העולמית", הסביר קר, כשהוא מתייחס בעיקר למפעילות הסלולר שפועלות באופן גלובלי, יצרניות המכשירים ואף ספקיות התוכן. "הסיבה לכך היא הצמיחה בשווקים כמו ברזיל, סין והודו ואנחנו מאמינים שהשוק הגדול הבא הוא אפריקה. אמנם באירופה יש האטה במכירת מכשירים כבר מספר רבעונים אבל בהודו יש 9 מיליון משתמשים חדשים בחודש. במדינה כמו בנגלדש 50% מהאוכלוסייה חיה מתחת לקו העוני אבל הסלולר נתפס כמוצר צריכה בסיסי, כדבר נחוץ, וכבר ב-2007 היתה שם 22% חדירה של סלולר לעומת 0.8% חמש שנים לפני כן".

קר הציג נתונים על פיהם במדינות מזרח אירופה כמו רומניה ובמדינות ברה"מ לשעבר כמו אזרבייג'ן ואוזבקיסטן השווקים כבר בוגרים אבל בשווקים כמו בנגלדש, קמבודיה, לאוס, סרי לנקה, תאילנד ומונגוליה השווקים עוד צומחים וזוהי רק ההתחלה של טכנולוגיית הדור השלישי. ברבות מהמדינות האלה הממשלה משחררת עוד רישיונות להקמת רשתות דור שלישי ולמפעילות זול יותר לתמוך בשירותי קול מסורתיים דרך רשתות דור שלישי. "אנחנו צופים גל חדש של מפעילות", אמר קר, "טכנולוגיית הדור השלישי, שנחשבה עד לפני זמן לא רב לכישלון, היא הצלחה ולמעשה היא צומחת מהר יותר מה- GSM. בשווקים הצומחים יש כניסה חזקה של מפעילות סלולר אבל מעט חדירה של טלפון קווי ואינטרנט בגלל היעדר תשתיות פיזיות, לכן אני מקבל את ההנחה שמרבית האנשים בשווקים הללו יגלשו לראשונה באינטרנט דרך הסלולר. במדינות אלה הסלולר עשוי לשמש גם ככרטיס אשראי ואפילו כלי חינוכי, ולכן רשתות הסלולר יקבלו דחיפה מהממשלות.

"סקרים שביצענו מראים שבשווקים כאלה יש דרישה של 70% לפיצ'רים כמו העברה של זמן אוויר בין משתמשים (בעיקר לבני משפחה), 60% דרישה לפיצ'ר של העברת מזומן בין מכשירים ומעל 50% לשירותים כמו הורדות מוזיקה, תוכנת מסרים מיידים בסלולר ואפילו צפייה בטלוויזיה במובייל".

קר הסביר שהדרישה לשירותים כאלה משפיעה לטובה גם על חברות תוכן, גם על מפעילות סלולר וגם על יצרניות המכשירים שבתקופה האחרונה נכנסות לתחום השירותים.

קר הציג נתונים על פיהם עד 2012 45% מכלל הכנסות הסלולר בעולם יגיעו משווקים מתפתחים, כאשר כבר כיום 67% מכלל המשתמשים מגיעים משווקים צומחים. קר הדגים והראה שכבר היום 47% מהכנסות טלנור הנורבגית הם משווקים מתפתחים ולגבי אורנג' העולמית הנתון עומד כיום על 14%, "מי שכיום כמעט לא פועלת בשווקים מתפתחים, מלבד אמריקה הלטינית, היא טלפוניקה ואנחנו צפויים לראות גם כניסה שלה לשווקים חדשים, יש להם מספיק כסף לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully