וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא נרכוש את בורגראנץ' - מקדונלד'ס תהיה מונופול"

עדי דברת

26.10.2008 / 15:26

ברגר קינג, שזכתה בהתמחרות על בורגר ראנץ', הביעה מורת רוח מסירובה של הממונה על ההגבלים לאשר לה לרכוש את הרשת שקרסה

ברגר קינג פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים ,רונית קן, והביעה את מורת רוחה על התנהלות הממונה בכל הנוגע לאישור רכישת רשת בורגראנץ' על ידי ברגר קינג.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי הרשות להגבלים עסקיים לבין נציגי ברגר קינג, טענה ברגר קינג, כי אם הממונה לא תאשר את רכישת בורגראנץ', בתואנה של אי פגיעה בתחרות, היא למעשה תעודד את השארת המונופול מקדונלד'ס כשולט על התחום.

עוד נטען בפגישה, כי יש טעם לפגם בכך שהממונה נפגשה לאחרונה עם דרור שטרום כיועץ לקבוצה הרוסית G.R.M, שהתמודדה אף היא בהתמחרות על רכישת בורגראנץ', בזמן שידעה כי היה עד בעבר לחומרים סודיים שלא מצויים בידי ברגר קינג.

עוד טענה ברגר קינג בפגישה, כי הממונה כתבה לברגר קינג כי היא מסרבת לעסקה בין ברגר קינג לבורגראנץ' מהסיבה שלא חל שינוי בנסיבות מאז החלטתו האחרונה של שטרום בסוף 2003, המצדיק את שינוי ההחלטה ובכך למעשה הסתמכה על החלטת שטרום דאז.

אורי גורן, נשיא בית המשפט המחוזי שדן בתיק, אמר אז בתגובה כי "אם הממונה לא מוצאת שינוי נסיבות בכך שעסק עלול להפסיק את עבודתו - תוך פגיעה קשה בספקים, ב-1,500 עובדים ובגורמים אחרים - אינני יודע שינוי נסיבות מהו".

כזכור, דרור שטרום כיהן כממונה על ההגבלים העסקיים ובתקופת כהונתו סירב לאשר את המיזוג בין בורגראנץ' לברגר קינג. באחרונה הצטרף שטרום לצוות הייעוץ של הקבוצה הרוסית G.M.R שבבעלות איש העסקים מרב אלאשווילי, שהתמודדה במכרז לרכישת בורגראנץ'. הקבוצה הרוסית אף הוכרזה בתחילה כזוכה במכרז, אך בית המשפט שינה את ההחלטה ובחר לבסוף בברגר קינ,ג לאחר שזו העלתה את הצעתה בהתמחרות מ-16 מיליון שקל לכדי 25 מיליון שקל. הקבוצה הרוסית צפויה להתנגד להחלטה. החלטת בית המשפט טעונה עדיין את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, שצפויה להתקבל עד סוף החודש.



מברגר קינג נמסר בתגובה: "אכן העברנו לאנשי הממונה על ההגבלים העסקיים את כל הנתונים הכלכליים הרלוונטיים ואנחנו מאוד מקווים שלאור המצב בפועל גם הממונה ואנשיה ימצאו שאין מקום לאסור את רכישת בורגראנץ' על ידי ברגר קינג".



דרור שטרום מסר בתגובה: "כנראה שלמישהו אין מה לטעון לגופו של עניין אז מחפשים לטעון למשהו שאינו לגופו של עניין. כל מי שחושב שאני מחזיק במסמכים סודיים כנראה שלא יודע מהם הכללים החלים על מי שמילא תפקיד בשירות הציבורי. גם הנתונים שהייתי עד להם הינם נתונים מלפני שש שנים. אני בטוח שהרשות עושה עבודתה נאמנה ומעדכנת נתוניה". תגובת הממונה על ההגבלים העסקיים לא נתקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully