וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אילן בומבך עותר לבג"ץ נגד שר המשפטים: יש לחייב את השר לפעול נגד הצפת מקצוע עריכת הדין

נורית רוט

26.10.2008 / 15:32

בומבך דורש מהשר לפעול להארכת תקופת ההתמחות במקצוע עריכת הדין, ולשינוי מבנה הבחינה שבכתב ובעל פה



עו"ד אילן בומבך, לשעבר יו"ר ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין וכיום חבר במועצה הארצית של הלשכה, עתר היום לבג"ץ נגד שר המשפטים, דניאל פרידמן, בדרישה כי יפעל נגד הצפת מקצוע עריכת הדין.



"מזה שנים עדה החברה בישראל למספרים חסרי תקדים ופרופורציה של מוסמכים חדשים במקצוע עריכת הדין. בתוך שנים ספורות תמנה קהיליית עורכי הדין 50 אלף עורכי-דין פעילים. מדובר בשיא עולמי ללא תקדים וללא תחרות בעולם", כך נכתב בעתירה. "לא ניתן להתעלם מהתוצאות המסוכנות של 'ההצפה' במקצוע עריכת הדין, הגורמות לשיבוש חמור של היחס שבין היצע וביקוש בשוק השירותים המשפטיים, וכמובן לירידה ברמתם של עורכי הדין", טוען בומבך.



בומבך מציין כי בשנת 2000 מונתה ועדה לבחינת נושא בחינות ההתמחות לשם קבלת רישיון עריכת דין, בראשות השופטת הילה גרסטל, כיום נשיאת בית משפט המחוזי במחוז מרכז. הוועדה המליצה לשנות את מודל הבחינה הקיים כיום, וכן להאריך את תקופת ההתמחות בחצי שנה, לשנה וחצי.



מסקנות הוועדה הוגשו לפני כשש וחצי שנים, ואולם לא יושמו עד היום. תחת זאת, נטען, החליטה לשכת עורכי הדין לפני שנה להעלות את ציון המעבר בבחינה בכתב, מ-65 ל-70.



בומבך פנה אל שר המשפטים, דניאל פרידמן, לפני כחודשיים ודרש ממנו ליישם באופן מיידי את המלצות ועדת גרסטל בדבר בחינות ההתמחות לעריכת דין. במכתבו דרש בומבך מהשר לפעול להארכת תקופת ההתמחות במקצוע עריכת הדין, ולשינוי מבנה הבחינה שבכתב ובעל פה.



לדברי בומבך, כיום הנבחנים נאלצים לשנן כמויות עצומות של חומר ו"להקיא" אותו כדי לקבל את התעודה הנכספת, וגם הבחינה בעל פה אינה בוחנת יכולות בסיסיות שלהן נדרשים עורכי דין בחיי המעשה. בומבך המליץ במכתב שהבחינה בכתב תיהפך לבחינה של ניתוח מקרים משפטיים, ושציון המעבר יעלה ל-75. לפי הנטען, בומבך לא קיבל כל תשובה למכתבו, ולכן נאלץ להגיש את העתירה.



"דוח ועדת גרסטל עוסק בהצלת כבוד מקצוע עריכת הדין והוא נועד למזער את הנזקים הנגרמים כתוצאה מהצפת המקצוע. כל יום בו נותרות המלצות אלה על המדף המאובק של המשיב, ללא כל כוונה ליישמן בחיי המעשה, הינו יום בו ניתנת סטירת לחי למקצוע עריכת הדין ולכבודם של העוסקים בו, ובסופו של יום - לציבור בכללותו", מסכם בומבך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully