וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תנובה: ההנהלה מתכוונת לפטר 300 עובדים

עמירם כהן ועדי דברת

26.10.2008 / 15:59

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה, ובימים אלה תמו ימי הצינון הקבועים בחוק. העובדים שוקלים לפתוח בעיצומים בימים הקרובים

המשבר בין הנהלת תנובה לוועד העובדים החריף בימים האחרונים לאחר שתנובה מתכוונת, לטענת ועד העובדים, לפטר במסגרת תוכנית ההתייעלות שהכריזה, את 50 עובדי מערך השינוע בנוסף ל-250 העובדים שיפוטרו ויוצאו לפרישה מוקדמת בשנים הקרובות. עוד טוענים ראשי העובדים כי תנובה מתכוונת להחליף מדי שנה 30 מעובדי החברה הוותיקים בדרגות הגבוהות, בעובדים חדשים וזולים במסגרת מה שהחברה מכנה "רענון" מצבת העובדים.

בראשית החודש אישרה ההסתדרות הכרזת סכסוך עבודה בחברה, ובימים אלו תמו ימי הצינון הקבועים בחוק. ל-TheMarker נודע כי ראשי העובדים שוקלים להכריז בימים הקרובים על עיצומים, אם ההנהלה לא תשנה את עמדתה בנושא הפיטורין וה"רענון", ובנושאים נוספים ובכללם סוגיית השכר.

העובדים הכחישו כי נקטו בשבועות האחרונים האטה ("שביתה איטלקית") וגרמו בכך למחסור במוצרי תנובה ברשתות השיווק. רשתות השיווק והסופרמרקטים סיפרו כי הרגישו באופן חזק מאוד את חסרונם של מוצרים שונים מבית תנובה בשבועות האחרונים.

מנכ"ל רשת סטופ מרקט, יוסי משיח, סיפר כי היה מחסור גדול של מוצרי תנובה ברשת בשבועות האחרונים ומחסור כמו של השבוע האחרון לא זכור לו בכל שנותיו: "בהחלט היו ימים בלי קוטג' וחלב בשקית של תנובה. בימים האחרונים הבעיה מתחילה להסתיים".

משיח הוסיף: "כששאלנו אותם מה קורה, הם אמרו לנו שמדובר במחסור בימי עבודה בתקופת החגים אבל מעניין שבחג השבועות הם מספיקים לייצר הכול וכפול. יכול להיות שזה קשור בשביתות האיטלקיות שמתקיימות שם. לא זכורים לי חוסרים של תנובה בעוצמה כזו, כמו של שבוע שעבר, בכל שנותיי בענף". גם רני ועדי צים, הבעלים של רשת "כמעט חינם" סיפרו כי היו חוסרים במוצרי חלב של החברה בשבועות האחרונים. לדבריהם, בימים אלה מתחילה לחזור נוכחות מוצרי החלב החסרים של תנובה לשגרה.

מתנובה נמסר בנושא כי "מדובר בחוסרים שנבעו ממיעוט ימי ייצור בחגים. מחלבות תנובה עובדות במלוא התפוקה בכדי למלא את הביקושים". לפני חודשיים הודיעה תנובה כי במסגרת הדיונים על הסכמי השכר "הגישה ההנהלה לעובדים תוכנית לחלוקה צודקת של השכר, שתביא לתיקון במבנה השכר המעוות הקיים ולתגמול בעלי השכר הנמוך".

עוד נאמר בהודעת החברה, כי בכוונתה לתמרץ את העובדים באופן משמעותי על בסיס ביצועיהם: "להנהלת תנובה ולבעליה מחויבות לעתידה של החברה וההנהלה מתכוונת לעמוד בתוקף על העקרונות הניהוליים והארגוניים שיישומם חיוני לעתידה של החברה ולפרנסת עובדיה".

עוד נמסר מתנובה: "צר לנו שבימים של חוסר יציבות כלכלית וחוסר ודאות בעולם ובישראל בוחרת נציגות העובדים להכריז סכסוך עבודה עוד בטרם החל המשא ומתן. אנו מחוייבים להבטחת עתידה של תנובה ועובדיה ואיננו מתכוונים לנהל את המשא ומתן מעל דפי העיתונות".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully