וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוג לתיאטרון במכללה למינהל נסגר במפתיע; הסטודנטים יצאו להפגנה ומתכוונים לתבוע את המכללה

עידו סולומון

26.10.2008 / 16:14

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים נודע לסטודנטים כי אין כוונה לפתוח את החוג בשל מיעוט נרשמים


הבוקר קיימו סטודנטים הרשומים לחוג לתיאטרון במסלול האקדמי המכללה למינהל בראשון לציון הפגנה מול שערי המכללה, במחאה על ההודעה בדבר סגירת החוג. הסטודנטים קיבלו את ההודעה ביום חמישי האחרון, יומיים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, בטענה של מיעוט נרשמים.

בהמשך היום נקראו הסטודנטים המפגינים לישיבה עם סגן נשיא המכללה, פרופ' צבי ספרא, ועם נשיא המכללה, פרופ' זאב נוימן, שביקשו מהסטודנטים ארכה של יומיים כדי למצוא פתרון לבעיה. לאחר מכן, נפגשו הסטודנטים עם ספי ריבלין - חבר מועצת עיריית ראשון לציון - ועם רחל אשל - אחראית במחלקת החינוך של העירייה - שהבטיחו כי יירתמו לסייע במאבק. יו"ר ועדת החינוך, הרב ח"כ מיכאל מלכיאור, הודיע גם הוא כי ייכנס ועידה דחופה על מנת למצוא פתרון דחוף לעניין זה.

טלי שפייזמן, ממארגנות ההפגנה, סטודנטית אשר נרשמה לחוג לתיאטרון: "בתום הישיבה עם נשיא המכללה למינהל סוכם כי תוך יום-יומיים יחזרו אלינו עם הצעה לפתרון ואפשרות פתיחה לחוג. עוד טען נשיא המכללה, כי לא כל האינפורמציה אשר נמסרה לנו היא נכונה ומדויקת. משבר האמון שנוצר מול המכללה יצר זעם וכעס בקרב הסטודנטים, אני מקווה כי המכללה אכן תמצא פתרון נאות למען פתיחת החוג בצורה ראויה".

סטודנטית אחרת, שירי פדלון, אשר יזמה יחד עם עוד כ-25 סטודנטים פנייה לעו"ד שרון רביב ויריב דן במטרה לתבוע את המכללה, אמרה כי במידה ולא יפתחו את החוג יפנו הסטודנטים לבית המשפט בבקשה שיחייב את המכללה לקיים את הבטחתה. "צריך להבין שכל האוניברסיטאות האחרות סגרו את ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה וכך גם בתי הספר למשחק", אמרה. "יש בינינו סטודנטים שוויתרו על מקומות לימוד אחרים, עזבו עבודה ושכרו דירות בראשון לציון, ועכשיו מבקשים מהם למעשה לוותר על שנה מהחיים. הטענה שלא היו מספיק נרשמים מאוד מוזרה מאחר שקיבלנו בעבר הודעות בדואר האלקטרוני שאומרים שיש מספיק נרשמים ושהחוג יפתח כמתוכנן", אמרה.

מדוברות המכללה נמסר: "מאוד רצינו לפתוח את החוג וראינו בכך שאיפה אמיתית. אולם, הפתיחה היתה מותנת במספר מינימום של נרשמים והסטודנטים היו מודעים לכך. לצערנו לא הגענו למספר הנדרש ונאלצנו להודיע על ביטול. ההודעה אכן ניתנה בהתרעה קצרה, ולא כך היה אמור להיות. אנו לוקחים את האחריות ועושים כל מאמץ למצוא פתרון. כרגע, כל סטודנט שירצה - יקבל את שכר הלימוד ששולם במלואו. כמו כן, אנו מציעים לסטודנטים להירשם לכל חוג אחר שיבחרו מהחוגים הנלמדים במכללה. בנוסף, אנו במגעים עם אוניברסיטת תל אביב על מנת שתקלוט אצלה בחוג לתיאטרון את מי מהסטודנטים שיחפוץ בכך".

בתגובה להצעות המכללה אמרה פדלון: "ההצעות אינן ריאליות. מי שנרשם ללימודי תיאטרון לא ירצה ללמוד משפטים או מנהל עסקים או בכל חוג אחר שמציעים במכללה. לגבי אוניברסיטת תל אביב אין שם כוונה לקלוט את כל הסטודנטים אלא אחדים. החזר שכר הלימוד לא יספק אותנו שכן ההפסדים שכרוכים בבזבוז שנת לימודים גבוהים בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully