וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הבנקים המרכזיים עשויים להכריז השבוע על מהלך חירום נוסף של הורדת ריביות

רויטרס

26.10.2008 / 16:45

הבנק הפדרלי צפוי להוריד השבוע את הריבית בארה"ב ב-0.5% ל-1%, בשל החששות בשווקים ממיתון עולמי



בנקים מרכזיים ברחבי העולם צפויים ככל הנראה להכריז השבוע על מהלך חירום משולב, בדומה להורדת הריבית המתואמת עליה הכריזו בתחילת החודש, במטרה להרגיע את החששות בשווקים הפיננסיים ולמנוע נפילות נוספות בעקבות החשש ממיתון עולמי.



הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להחליט השבוע על הורדה חדה של הריבית לרמה של 1%, לאחר ששווי השוק של המניות בעולם נחתך ביותר מ-10 טריליון דולר מתחילת החודש - כשליש מסך ההפסדים מתחילת השנה - ומדד המניות העולמי של MSCI השלים נפילה של 48% מאז תחילת 2008.



נתוני התמ"ג האמריקאי לרבעון השלישי, שיפורסמו ביום חמישי, צפויים להראות כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה שלילית של 0.5% במהלך הרבעון, לאחר צמיחה של 2.8% ברבעון הקודם. הסבירות להורדת ריבית של 0.5% על ידי הבנק הפדרלי ביום רביעי עמדו על 74% ביום ראשון, בעוד שהסבירות להורדת ריבית של 0.75% הייתה 26%.



"כל הסימנים מצביעים באופן הולך וגובר על מיתון גלובלי עמוק ומשולב. עוד מוקדם להעריך את עומק המיתון, אך התחזית לעתיד תלויה ביכולתם של קובעי המדיניות לבלום את המשבר הפיננסי", אמר אנליסט ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ברוס קסמן.



ב-8 באוקטובר הודיעו הבנקים המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה על מהלך חירום משולב וחסר תקדים של הורדת ריבית, בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי והמפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%; הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%; בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית בחצי אחוז לרמה של 4.5%. הבנקים המרכזיים של קנדה, שוודיה ושווייץ אף הם הורידו את הריבית בשיעור דומה. הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת ריבית שנייה בתוך שלושה שבועות, והוריד את הריבית במדינה ב-0.27% לרמה של 6.93%.



מנהיגי אסיה הצטרפו בסוף השבוע לקריאתם של מנהיגי אירופה לערוך שינוי כללי של הרגולציה על המערכת הפיננסית. בכך, תמכו מנהיגי אסיה בכוונתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לדחוק בנשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש לאמץ פיקוח נוקשה יותר של המערכת הפיננסית העולמית.



בסוף השבוע השתתפו 40 מנהיגי מדינות מאירופה ואסיה בוועידת פסגה בת יומיים בבייג'ין בנושא המשבר הפיננסי העולמי. "מנהיגי המדינות התחייבו לערוך רפורמה אפקטיווית ומקיפה של הערכות המוניטריות והפיננסיות העולמיות", לפי הצהרה רשמית שפורסמה מבייג'ינג אתמול. ראש ממשלת סין וון ז'יאבאו אמר לכתבים לאחר הוועידה: "עלינו לאמת רגולציה נורשה כדי להבטיח את היציבות הפיננסית ולמנוע בכל אמצעי שברשותנו מהמשבר הפיננסי להשפיע על הכלכלה הריאלית".



שר הכלכלה היפאני, קארו יוסאנו, אמר היום כי על הממשלה להגדיל את תוכניתה לחילוץ הבנקים במדינה ל-10 טריליון ין (106 טריליון דולר), לעומת 2 טריליון ין קודם לכן. מאז תחילת המשבר הכריזו ממשלות ברחבי העולם על תוכניות בסך 4 טריליון דולר לסיוע למגזר הבנקאי, במטרה לבלום את המשבר. מדינות אחדות, כמו איסלנד, הונגריה, בלארוס, אוקראינה וסרביה, פנו בבקשות סיוע לקרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully