וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב הפסיד 17 מיליון דולר לאחר שחברה לכריית זהב שהשקיע בה הולאמה ע"י ממשלת קירגיסטאן

אורה קורן

26.10.2008 / 16:59

מקורבי לבייב טוענים כי נפל קורבן להונאה שמתבררת בימים אלה בביהמ"ש ע"י תביעה שהגיש נגד יזם העיסקה



לב לבייב הפסיד 17 מיליון דולר שהושקעו בחברה, שאמורה היתה לפתח מכרה זהב בקירגיסטאן. מקורבי לבייב טוענים, כי לבייב נפל קורבן לתרגיל הונאה, וכי הנושא מתברר בימים אלה בבית משפט, בתביעה שהוגשה נגד יזם העיסקה, בני סינבטי. לבייב, הפעיל במדינות חבר העמים בעיקר בתחום היהלומים, נכנס לשותפות (50%) באמצעות אחת החברות הפרטיות שלו בחברה שהתכוונה לפתח מכרה זהב בקירגיסטאן.



השותף הפעיל והיזם של העיסקה היה סינבטי, שמחזיק ב-25% מהמניות. משקיעים ישראלים נוספים וזרים מחזיקים ביתרת המניות. העיסקה נחתמה לפני כשנתיים, לאחר שסינבטי הציג ניירת שמעידה על זכויות כריה במיכרה הזהב. לדברי מקורבי לבייב, לפני כמה חודשים התברר, כי הזיכיון היה לטווח קצר, כשנתיים, בסיומן החזירה אותו ממשלת קירגיסטאן לבעלותה.



המקורבים ציינו, כי "לפני החתימה על ההסכם הוצגה בפניהם שורה של מצגי שווא בנוגע לחוזי כריית זהב שיש ברשותו, ובנוגע לכמות הזהב הניתנת לכרייה. על-פי מצגי שווא אלה נטען כי ברשותו חוזי כרייה ארוכי טווח בעוד שבפועל התברר כי ההסכם שהיה לו עם ממשלת קירגיסטאן, אם בכלל היה כזה, היה הסכם זמני בלבד אשר תוקפו פג זמן קצר בלבד מיום קבלת המכרה. לחברה ולקבוצת משקיעים גדולה נוספת נגרמו הפסדים כספיים, זאת בעוד איש העסקים הישראלי שלשל לכיסו הפרטי מיליוני דולרים. מול איש העסקים הישראלי מתנהל הליך משפטי שתכליתו להשיב את כל הכספים שנלקחו, ולפצות את בעלי המניות ואנשי עסקים נוספים שהוטעו על ידו".



מקבוצת לבייב סרבו להגיב לידיעה. על פי פרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" אמר סינבטי בתגובה, כי ההאשמות אינן נכונות וכי המכרה הולאם בגלל ניהול כושל של אנשי לבייב.
.
בראיון ל-TheMarker לפני כשלוש שנים סיפר סינבטי, כי בשנת 98' הקים את חברת גולדן אנד סילוור SHG, שקיבלה רשיונות לכריית זהב ולהקמת מפעל להפקתו בקירגיסטאן. לדבריו, היה לו אז קשר הדוק לשלטונות והוא אף שימש יועץ לנשיא, קוראמבק באקייב בנושאי כלכלה ואסטרטגיה.



עוד סיפר, כי בחברה שהקים השקיעו פרופסור חיים בן שחר ומנכ"ל חברת קומבה, יואב שחר. סינבטי הוסיף, כי לחברה שבשליטתו זכיונות להפעלת שישה מכרות בקירגיסטאן, מחזור של כ-20 מיליון דולר ורווח של כמחצית מהמחזור. למרות הרווחים היתה החברה זקוקה להזרמת הון לצורך הקמת המפעל החדש, ותכננה הנפקה בבורסת לונדון (AIM). בד בבד חיפשה באותו זמן משקיע ישראלי, לאחר שהבנקים ישראלים וזרים סרבו להעמיד לה הלוואה.



סינבטי, יליד רומניה שעלה לישראל כילד, הביע ביטחון, כי החברה תוכל להגיע לשווי של 3-4 מיליארד דולר. "ב-2006 אנחנו צופים שנוכל לייצר 5-6 טון זהב בשנה, מה שישקף לחברה מחזור של 70 מיליון דולר ורווח של 30-40 מיליון דולר. ב-2007 כבר נוכל לייצר 50 טון זהב, כך שהמחזור יגדל ל-700 מיליון דולר והרווח יסתכם ב-500-500 מיליון דולר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully