וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון נוסף בפרשת המעילה בהע"ל: שליח לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית הורשע בגניבת 6.4 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

26.10.2008 / 17:14

הצדדים לא הגיעו להסכמה בעניין עונשו של דוד כהן; מחר יעיד כהן נגד אברהם הירשזון



דוד כהן, שליח לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), הורשע בגניבת 6.4 מיליון שקל, רובם לטובת חובות הימורים בשוק האפור. זהו הסדר הטיעון השלישי בפרשת המעילה בהע"ל שבה מואשמים שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון; מנכ"ל הע"ל לשעבר יצחק רוסו; וחשב ניל"י לשעבר, אמציה בונר, בגניבת 4 מיליון שקל, מתוכם 2-2.5 מיליון שקל עבור הירשזון. ציון כהן, לשעבר מנכ"ל קרן הפנסיה בהע"ל מואשם בסיוע לגניבה.



כהן, 46, הודה אתמול בגניבת 5.5 מיליון שקל להימורים, ובגניבה של 860 אלף שקל שהגיעו לגורמים אחרים בהע"ל. בנוסף הורשע בזיוף מסמך והלבנת הון. לעומת זאת, סניגוריו של כהן, אהרון רוזה ואלון דוידוף, הצליחו למחוק מכתב האישום המתוקן עבירות של קבלת דבר במרמה וגניבה בסך 400 אלף שקל.



הצדדים לא הצליחו להגיע לכדי עונש מוסכם ובית המשפט יהיה זה שיגזור אותו. מצד אחד, הפרקליטות מייחסת חומרה רבה למעשיו של כהן ומצד שני, באי כוחו ידגישו בשלב הטיעונים לעונש את הנסיבות האישיות הקשות שהביאו את כהן לידי גניבה. הטיעונים לעונש נקבע לתחילת החודש הבא.



אחיו של כהן, עובדיה כהן, לשעבר ראש אגף הכספים בהע"ל, הורשע באחרונה בגניבה של 10 מיליון שקל: חלק מהסכום היה עבור חובות ההימורים של האח והשאר עבור בכירי הע"ל. במסגרת הסדר הטיעון הציעו הצדדים לבית המשפט שעובדיה כהן ירצה ארבע שנים ושמונה חודשים של מאסר בפועל. שלב הטיעונים לעונש בעניינו נערך אתמול.



מחר אמור דוד כהן להעיד מטעם התביעה נגד הירשזון, רוסו, בונר ואחיו, ציון כהן. רוזה אמר אתמול כי "בחלק שאני מייחס לכהן והתביעה מייחס לכהן יש פער משמעותי בגישה ולכן לא הגענו להסכמה עונשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully