וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי פסימיים: "מחצית מענף קרנות הגידור צפוי להימחק"

רותם סלע

26.10.2008 / 18:35

דן הלמן: "אלפי קרנות גידור נכנסו לחדלות פירעון ולא יכולות לשלם למשקיעים שלהם אפילו חלק מהקרן"


דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, צופה הפתעות שליליות נוספות בעקבות המשבר, והפעם בענף קרנות הגידור. "התחזית האופטימית בענף מדברות על מחיקה של מחצית משוק קרנות הגידור", אומר הלמן. לדבריו, הגל הנוכחי של המשבר מקורו בפאניקה שמתחילה במגזר קרנות הגידור, שאינו תחת רגולציה. להערכתו, נדמה כי אלפי קרנות גידור נכנסו לחדלות פירעון ולא יכולות לשלם למשקיעים שלהם אפילו חלק מהקרן.

"המשבר הריאלי רק מתחיל, וזו הסיבה לכך ששווקי המניות בעולם לא מצליחים לתקן", כך אומר הלמן, המעריך כי הירידות בשווקים המתפתחים ימשכו גם בתקופה הקרובה. לדבריו, "בשבועות האחרונים היינו עדים להתרחבות המשבר מחוץ לגבולות המערב, כאשר יותר ויותר מדינות מבקשות סיוע מקרן המטבע העולמית. איסלנד (המדינה המערבית הראשונה שמבקשת ומקבלת סיוע מקרן המטבע העולמי מאז שנות ה-70) והונגריה כבר קבלו מענק. בלרוס, אוקראינה ופקיסטן נמצאות בדיונים על כך. מדינות אלו לא יהיו האחרונות". הלמן מעריך כי משבר האשראי פוגע בצורה חזקה במדינות המתפתחות. "ראינו השבוע את תחילת קריסתה של ארגנטינה, ואם שופטים על פי התנהגות המטבעות גם טורקיה ודרום אפריקה בבעיה קשה והרשימה רק מתארכת".

סופו של המשבר הפיננסי בעולם המערבי, לטענת הלמן, היא רק תחילתו של משבר אחר. "גם אם המשבר הפיננסי לקראת סופו הרי שהמשבר הריאלי רק מתחיל, ולכן שווקי המניות אינם מצליחים לתקן. האמריקאים ממשיכים ל"החזיר את הכסף הביתה", והדבר מסייע להתחזקות הדולר בעולם, וגורם לירידה בשווקי ההון במדינות המתפתחות. מגמה זו צפויה להמשיך גם בשבוע הקרוב", מעריכים בהלמן-אלדובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully