וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים ב"ידיעות אחרונות": כתב הפלילים בוקי נאה ורכז הכתבים אודי רבינוביץ' פוטרו

אופיר בר-זהר

26.10.2008 / 18:48

ב"ידיעות אחרונות" הוחלט על קיצוץ בהוצאות, ולפי הערכות, מדובר בקיצוץ של 10%-15% מהוצאות העיתון



גם העיתון הגדול במדינה לא נמלט מציפורני המשבר: ב"ידיעות אחרונות" הוחלט על קיצוץ בהוצאות. לפי הערכות, המדובר בקיצוץ של 10%-15% מהוצאות העיתון, כאשר הקיצוץ יפגע גם בצד המערכתי של העיתון וגם בצד המסחרי שלו. לאחרונה נעשתה פנייה למנהלי המחלקות השונות, ובה הם התבקשו להגיש תוכנית לקיצוץ בתקנים המוקצים להם, ללא שהתבקשו להגיש מועד מסוים. בתוך כך כבר פוטרו היום בשעות אחרי הצהריים כתב הפלילים הוותיק, בוקי נאה, שעובד בעיתון זה כ-20 שנה, ורכז הכתבים - אודי רבינוביץ'. לדברי מקורבים, עובדים נוספים זומנו לפגישה עם העורך, ובעיתון שוררת אווירה קשה.



בחודש יוני פנה "ידיעות אחרונות" אל הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה לא להיחשב יותר כמונופול בתחום העיתונות. דובר הרשות להגבלים עסקיים אישר בזמנו כי אכן התקבלה פנייה מ"ידיעות אחרונות". חברה מוכרזת כמונופול כאשר היא מחזיקה בנתח של 50% ומעלה משוק מסוים. "ידיעות אחרונות" הוכרז כמונופול ב-95' על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, יורם טורבוביץ', בעקבות שורה של פניות לממונה על-ידי אנשים מתחום העיתונות ומחוצה לו, שהתלוננו על הפגיעה בענף בשל העובדה כי "ידיעות אחרונות" חולש על יותר ממחצית שוק העיתונים.



בשנה האחרונה חלו תמורות בשוק העיתונות בישראל, עם כניסתו של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, המוציא לאור של החינמון היומי "ישראל היום". החינמון, שהופץ החל מיולי 2007, מדפיס כיום כ-255 אלף עותקים. בסקר TGI האחרון המודד חשיפה לעיתונים הגיע "ישראל היום" לחשיפה של 15% בעוד ש"ידיעות אחרונות" קיבל חשיפה של 38.4% בלבד. לא ניתן היה להשיג את תגובתם של בוקי נאה ואודי רבינוביץ' לידיעה. תגובת "ידיעות אחרונות" טרם נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully