וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנתקים מחברת החשמל: דלק תשקיע 63 מ' ד' בהקמת תחנת כוח לאספקת חשמל למחלבת תנובה באלון תבור

עמירם כהן

26.10.2008 / 19:02

דלק תשתיות היא הראשונה בישראל שהקימה תחנת כוח פרטית לשימושים מסחריים


דלק תשתיות, שבבעלות קבוצת , סיכמה עם תנובה על הקמת תחנת כח פרטית בשטח מחלבת תנובה באלון תבור. את ההקמה והתפעול של התחנה תבצע חברת IPP-דלק אלון תבור, חברה שתוקם על ידי דלק תשתיות לצורך הפרויקט ובה תחזיק דלק 57% מהון המניות.

תחנת הכוח, בהשקעה של 63 מיליון דולר, תופעל באמצעות טורבינת גז בהספק 55 מגה-וואט, ותספק בנוסף לחשמל גם קיטור שסופק למתקני מחלבת תנובה באלון תבור וכן ללקוחות אחרים של IPP-אלון התבור.

ההתקשרות בין דלק תשתיות לתנובה הינה מסוג BOO למשך 30 שנה, החל משנת 2011, המועד המתוכנן להתחלת היצור הסדיר של חשמל בתחנת הכוח.

דלק תשתיות היא הראשונה בישראל שהקימה תחנת כוח פרטית לשימושים מסחריים: באמצעות חברת IPP-דלק אשקלון, מפעילה החברה תחנת כוח פרטית בשטחו של מתקן ההתפלה באשקלון בהספק של 87 מגה-וואט, כשהחשמל שהיא מייצרת משמש מקור אנרגיה למתקן ההתפלה הגדול באשקלון. תחנת כוח זו המופעלת באמצעות גז טבעי החלה לספק חשמל למתקן ההתפלה באופן מסחרי החל מחודש מרס השנה.

בחודש ינואר 2008 הודיעה דלק תשתיות על כוונתה להקים באמצעות חברת הבת, IPP-דלק רמת גבריאל, תחנת כוח המבוססת על טורבינות גז בהספק מירבי של כ-50 מגה-וואט. התחנה אמורה לספק את מלוא תצרוכת החשמל, הקיטור והמים הקרים למפעל נילית. גם תחנה זו תחל את פעילותה המסחרית בשנת 2011, כאשר עודפי החשמל שיופקו בתחנה יימכרו למפעלים נוספים באיזור התעשייה של רמת גבריאל.

מנכ"ל דלק תשתיות, סילביו וויטיניג, אמר כי ההסכם עם תנובה מהווה נדבך נוסף בביסוס מעמדה של דלק תשתיות בשוק תחנות הכוח הפרטיות. וויטיניג מדגיש כי מדיניותה של החברה מצדדת בהקמה של תחנות כוח באזורי תעשייה ברחבי המדינה, שיופעלו בגז טבעי, לאספקת חשמל וקיטור למפעלי התעשייה תוך הפחתה משמעותית בזיהום האויר והסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully