וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות: מספר המפוטרים בארה"ב באוקטובר צפוי להגיע ליותר מ-200 אלף

ניו יורק טיימס

26.10.2008 / 19:04

שיעור האבטלה עשוי להתקרב ל-8.5% - השיעור הגבוה ביותר מאז המיתון של שנות ה-80 המוקדמות


עשרות עובדים בארה"ב מאבדים את מקום עבודתם בשל הירידה בביקוש לסחורות ולשירותים שמייצרות חברות אמריקאיות. גל פיטורים כאוב הכה בארה"ב בשבועיים האחרונים, ורבים מצפים שמספר הפיטורים באוקטובר יהיה גבוה מ-200 אלף.

רשימת החברות המפטרות עובדים בהיקף נרחב כוללת כמה שמות גדולים במיוחד, בהם מרק, , , זירוקס, , ווירלפול, בנק אוף אמריקה, אלקואה, , יצרניות הרכב מדטרויט וכמעט כל חברות התעופה.

היקף הפיטורים של אוקטובר צפוי להתפרסם ב-7 בנובמבר, 3 ימים בלבד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב.

שיעור האבטלה הנוכחי בארה"ב הוא 6.1%, אך כלכלנים צופים שהוא יעלה בחדות. "לדעתי, שיעור האבטלה יתקרב ל-8% או ל-8.5% עד סוף השנה", אמר נייג'ל גולט, כלכלן ראשי בגלובל אינסייט. יהיה זה שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז המיתון העמוק של שנות ה-80 המוקדמות.

חברות אמריקאיות מפטרות עובדים ומקטינות תפוקה משום שהצרכנים, המתמודדים עם הירידה בהכנסות, מקצצים בהוצאותיהם. מעסיקים ניסו במשך חודשים לצמצם עלויות על ידי הקפאת הגיוסים וקיצוץ מספר שעות העבודה. אך זה לא הספיק, וכשהרווחים ירדו בחדות ברבעון השלישי, אמריקה התאגידית עברה לפיטורים.

"אנשים מפחדים", אמר הארי הולזר, כלכלן של שוק העבודה באוניברסיטת ג'ורג'יה. "חלק גדול של ההון שלהם נמחק והם החלו לקצץ בהוצאות. החברות מגיבות בפיטורים, מה שפוגע בצריכה עוד יותר".

העלייה בקצב הפיטורים בולטת במיוחד בוול סטריט, בתעשיית הרכב, בתעשיית הבנייה, בחברות התעופה ובקמעונות. מפעלי הפלדה, ספקים גדולים של מגזרים רבים בתעשייה, סוגרים 17 מ-29 הכבשנים במדינה - מדד מבהיל למהירות שבה התפוקה יורדת בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully