וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה אזרחית נגד בנק ברקליס: החביא נכסים בעייתיים במסלולי השקעה - ורימה את הלקוחות

ירון הופמן

26.10.2008 / 19:43

"אינדיפנדנט": ההליך המשפטי בניו יורק עלול לפגוע במאמצי ההתרחבות של הבנק בשוק האמריקאי



בנק ברקלייס הבריטי החביא נכסים בעייתים במאות מיליוני דולרים בתוך שני כלי השקעה סודיים שיצר בעצמו. כך עולה מכתב התביעה שהוגש בארה"ב נגד הבנק בחשד להונאת הלקוחות, דיווח העיתון "אינדיפנדנט". כלי ההשקעה הוקמו לאחר ששני קרנות גידור של בנק ההשקעות בר סטרנס התמוטטו בשנה שעברה - עובדה שהאירה את עיניהם של מנהלי ברקליס לגבי עוצמת המשבר העומד לפקוד את שוקי האשראי בעקבות חשיפת אחת החטיבות של הבנק לשתי הקרנות.



הבנק אמור להחליט עד סוף השבוע האם לנסות לשכנע את בית המשפט בארה"ב לדחות את התביעה או להגיע להסכם פשרה עם התובעים. על פי כתב התביעה, הבנק שיכנע את הלקוחות להפקיד כספים בכלי ההשקעה, מבלי שהסביר להם את משמעות הנכסים המרכיבים את התיקים. שני מסלולי ההשקעה התרסקו שבועות ספורים לאחר ביצוע ההפקדות.



הבנק הבריטי, תחת שרביטו של הנשיא בוב דיאמונד, מצוי כרגע בעיצומו של תהליך התרחבות בשוק האמריקאי, לאחר שרכש את חטיבת בנקאות ההשקעות בארה"ב של ליהמן ברדרס תמורת 1.7 מיליארד דולר. התהליך המשפטי עלול לפגוע במוניטין שלו ולחשוף את דרכי התגובה של הבנק בתחילת משבר האשראי בשנה שעברה.

בכל רחבי העולם פועלים הכוחות המשפטיים כדי לחשוף כלי השקעה שקמו כדי להסתיר נגזרות של משכנתאות. עורכי דין אזרחיים וחוקרים פליליים מחפשים אחר עדויות בתוך החוזים המגדירים את כלי השקעה, הבנקים שיצרו אותם, קרנות הגידור שניהלו והלקוחות שהימרו עליהם. התובע במקרה האחרון הוא מנהל נכסים צרפתי, שהגיש לבית משפט ניו יורק תביעה בנוגעת להתמוטטות של שני כלי ההשקעה שהוקמו בלונדון, ושפעלו באיים ג'רסי וגורנסיי שבתעלת למאנש, המשמשים כמקלטי מס.



כלי ההשקעה רכשו מאות מיליוני דולרים של אג"ח מגובות משכנתאות, ששכנו לפני כן במאזני הבנק ואיימו לגרום לו הפסדים כבדים. באוגוסט 2007 פתח ברקליס קו אשראי בסך 2.5 מיליארד דולר כדי לעזור לקרנות ההשקעה, אך הסכום לא הספיק כדי להציל אותן.

המקרה דומה באופן מפתיע לתביעה שהוגשה נגד בר סטרנס בשנה שעברה על ש"דחף" נכסים בעייתיים שלא הצליח להיפטר מהם לתוך שתי קרנות גידור. בעקבות התביעה, נאלצו הקרנות למכור את הנכסים במחירים מופחתים ביוני האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully