וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: השווקים הפיננסיים יתאוששו בקרוב - שוק פרי הוא בלתי נמנע

סוכנויות הידיעות

26.10.2008 / 21:04

בראיון ל-CBNC, אמר גרוס כי מכירת הנכסים של הבנקים תשנה את המערכת הפיננסית הבינלאומית


השווקים הפיננסיים יתחילו להתאושש וירשמו עליות חדות, לאחר שהבנקים יסיימו את הורדת המינוף שלהם וייפטרו מנכסיהם הבעייתיים. כך אמר ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם- פימקו טוטאל ריטרן - בראיון ל-CNBC. בראיון לערוץ חדשות הפיננסים, אמר גרוס כי שוקי המניות יתאושש בעתיד הקרוב וירשום עליות חדות, בעקבות תוכניות החירום עליהן הכריזו ממשלות ארה"ב, אירופה ואסיה במאמץ לבלום את משבר האשראי ברחבי העולם.

עם זאת, הזהיר גרוס מההשלכות של היפטרות הבנקים והחברות מנכסים בעייתיים על המערכת הפיננסית הבינלאומית. "השווקים יפתחו בריצת פרים (Bull Run), כן, אך אני לא חושב שהזינוק יהיה דומה להתאוששות ממשברים קודמים, משום שהפעם מדובר בהורדת מינוף של מגזר ספציפי. זה מעולם לא קרה, לפחות לא מאז שנות ה-30", אמר גרוס.

גרוס הוסיף כי "הקטנת המינוף של הבנקים תשפיע על רווחי החברות ובסופו של דבר תוביל לשינוי במערכת הפיננסית בארה"ב ובעולם כולו. השווקים הפיננסיים אינם מוכנים לצעד שכזה, והכלכלה העולמית אינה מוכנה לזאת, כך שניאלץ לראות כיצד השווקים יסתגלו". לדבריו,"מנקודה מסוימת שאליה אנחנו כנראה קרובים, שוק פרי הוא בלתי נמנע".

גרוס, שעומד בראש קרן פימקו טוטאל ריטרן המנהלת נכסים בסך 129 מיליארד דולר, אמר בשבוע שעבר כי טריליוני הדולרים המוזרמים לבנקים ברחבי העולם מתחילים להשפיע לטובה, וימתנו את מחנק האשראי. גרוס, שצפה את הבועה בשוק הדיור האמריקאי כבר ב-2005, אמר כי הוא מעדיף כעת לרכוש אג"ח של בנקים ומוסדות שמקבלים סיוע כלכלי מהממשל האמריקאי. "אנחנו רוצים לשתף פעולה עם הדוד סאם, ואנחנו רוצים לשתף פעולה עם החברות האלה", אמר גרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully