וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במדינות המפרץ: כוויית חילצה בנק; סעודיה תלווה לעניים

סוכנויות הידיעות

27.10.2008 / 7:23

גאלף בנק בכוויית ספג הפסדים של 742 מיליון דולר ממסחר בנגזרים; הבורסות צנחו



כוויית פעלה לחלץ את הבנק המסחרי השני בגודלו בה ולהגן על מפקידים בבנקים מקומיים אחרים, במהלך יום שבו התנפצו תקוות כי מדינות המפרץ עשירות הנפט ייצאו ללא פגע מהמשבר הפיננסי. הבנק המרכזי של כוויית הפסיק את המסחר במניות גאלף בנק, לאחר שספג הפסדים כבדים במסחר בנגזרים. יום קודם לכן אמרו שרי האוצר של מדינות המפרץ כי הבנקים באזור מוגנים מפני משבר הנזילות המתפשט במערכת הבנקאית העולמית.



בורסת סעודיה צנחה ב-8.7% ביום שבת ואיבדה יותר מ-50% מאז ינואר. ירידות חדות נרשמו גם בדובאי, בקטאר ובכוויית.



גאלף בנק וממשלת כוויית לא חשפו את היקף ההפסדים, אולם מנכ"ל נשונל בנק אוף כוויית, איברהים דבדוב, אמר לערוץ אל ערבייה כי ההפסדים מגיעים ל-742 מיליון דולר. רוב הבנקים באזור המפרץ הם פרטיים, ולפיכך הנתונים הפיננסיים לוטים בערפל ולא ידוע הרבה על חשיפתם להשקעות מסוכנות. ממשלת כוויית נקטה צעדים להבטיח את פקדונות המשקיעים, לאחר שהתמהמהה בכך עד כה.



ממשלת סעודיה הכריזה כי תפקיד 2.7 מיליארד דולר בסעודי קרדיט בנק, בפקודת המלך עבדאללה - כדי להלוות כסף ללא ריבית למעוטי הכנסה בסעודיה; כך דיווח העיתון "אל אכטיסדיה" ביום ראשון.



לפי דיווחים של העיתון "דה נשונל", מתווכי נדל"ן באבו דאבי ובדובאי שבאיחוד נסיכויות המפרץ מתחילים לדווח על ירידה במחירים של פרויקטים שנמצאים בבנייה.



איחוד נסיכויות המפרץ היתה אחת המדינות האגרסיוויות יותר במפרץ הפרסי בהתמודדות עם השפעות המשבר הפיננסי. היא הזרימה נזילות לכלכלה והורידה את הריבית בו זמנית עם ההורדות של הבנק הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully