וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג צנחה ב-12.2%, שנחאי נפלה ב-6.3%

ירון הופמן

27.10.2008 / 13:00

יום רביעי ברציפות של ירידות חדות בבורסות אסיה. טוקיו ננעלה בנפילה של 6.4% לשפל של 26 שנה, בורסת הפיליפינים איבדה 12.2%

בורסות אסיה רשמו ירידות שערים חדות, זה היום הרביעי ברציפות, בעקבות החששות כי תוכניות החירום וחבילות הסיוע הממשלתיות למגזר הפיננסי לא יצליחו למנוע מיתון עולמי - ועל רקע חשש כי יותר מדינות מתפתחות ייאלצו לקבל סיוע מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) בעקבות הונגריה ואוקראינה.

הבורסה בפיליפינים צנחה ב-12.2%, לאחר הפסקה של 15 דקות שהוכרזה במהלך המסחר. בורסת טוקיו ננעלה בנפילה של 6.4% לשפל של 26 שנים. הונג קונג צנחה ב-12.2%. שנחאי נפלה ב-6.3%. אוסטרליה איבדה 1.6%. סיאול עלתה ב-0.8%, לאחר שהבנק המרכזי הוריד את הריבית בשיעור שיא של 0.75%. מדד MSCI אסיה פסיפיק נופל ב-5.8%.

"זהו מרחץ דמים", אומר ג'ונתן ריילס, אנליסט בכיר בבנקו דה אורו יוניבנק, "השוק ממשיך להתמקד בהשפעות השליליות של המשבר הפיננסי, במקום בצעדים שנוקטים הממשלות והבנקים המרכזיים כדי להחזיר את הביטחון למשקיעים".

בורסת טוקיו נפלה היום לרמתה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 82', למרות הכרזתו של ראש הממשלה טארו אסו כי הממשלה תרחיב את תוכנית החירום שלה לחילוץ המגזר הבנקאי ואת האיסור על מכירה בחסר של מניות (שורטים), במטרה למנוע נפילות נוספות בשוק המניות המקומי ולחדש את האמון בשווקים.

מניות הבנקים מובילות את הנפילות בבורסות אסיה. מניית מיצובישי UJF צנחה היום ב-15%, לאחר שהעיתון "ניקיי" דיווח כי הבנק היפאני יזדקק לבצע גיוס הון. מניית מיזוהו פייננשל גרופ צנחה אף היא ב-15%. מניית בנקו דה אורו יוניבנק, הבנק השני בגודלו בפיליפינים, התרסקה ב-24% - לאחר שדיווח על ירידה ברווחים בתשעה החודשים הראשונים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully