וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא צו ביניים נגד המכרז לשילוט חוצות בירושלים

מאת שמרית סלע

27.10.2008 / 8:08



>> בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים הוציא צו ארעי נגד בחירת זוכה במכרז שפירסמה עיריית ירושלים להתקנת שלטי חוצות בעיר. את הבקשה למתן צו הביניים הגישה חברת שילוט החוצות "חוצות זהב", בטענה כי "העירייה קבעה תנאים הפוגעים באופן אנוש בתחרות בשוק פרסום החוצות בשטח עיריית ירושלים ואף בשטח מדינת ישראל כולה".

במקביל, הגישה החברה עתירה לבית המשפט להורות על ביטול המכרז או להורות על שינויים של כמה תנאים המתוארים בבקשה כ"בלתי חוקיים וכאלה הפוגעים באופן קשה בתחרות ובשוק". בית המשפט החליט כי מועד הגשת ההצעות ימשיך כמתוכנן עד מחר.



לפני כמה חודשים פירסמה עיריית ירושלים מכרז להתקנה, תחזוקה ותפעול של כל שילוט החוצות ומתקני הרחוב בעיר. תקופת החוזה היתה 15 שנה, עם אופציה לחמש שנים נוספות. שני התנאים העיקריים הפוגעים בתחרות, לטענת העותרים, הם כי הכנסות המציעים מפרסום חוצות בכל אחת מהשנים 2005, 2006 ו-2007 היו 25 מיליון שקל, ותנאי נוסף כי למציעים יהיה ניסיון בהקמה, תפעול ותחזוקת מתקני פרסום מסוגים רבים ומגוונים ובהיקפים אדירים.



לטענת העותרים, "רובם המכריע של השחקנים בשוק פרסום החוצות בישראל, בהם המבקשת, עוסקים במתקני פרסום, ולא במתקני ריהוט רחוב, ומכיוון שאסור להם להגיש הצעות במשותף עם חברות העוסקות בתחום מתקני ריהוט רחוב, נמנעת מהן האפשרות להגיש הצעות למכרז". עוד נכתב בעתירה כי "המכרז פורסם על ידי העירייה, ללא אישורם של שרי הפנים והאוצר, כך שפרסום המכרז אינו חוקי ויש לבטלו".



לפני כחודשיים פנה איגוד לשכות המסחר לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה לחקור את סוגיית המכרזים, אותה כינה האיגוד "סכנה חמורה למשק הישראלי ולצרכן הישראלי". הממונה חוקרת את העניין ועדיין לא הגישה את ממצאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully