וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיעות אחרונות" יקצץ 15% מההוצאות

מאת אופיר בר-זהר

27.10.2008 / 8:08

אתמול פוטרו כמה עובדים בעיתון, ביניהם כתב הפלילים הוותיק בוקי נאה



>> גם העיתון הגדול במדינה לא נמלט מציפורני המשבר: ב"ידיעות אחרונות" הוחלט על קיצוץ בהוצאות, ולפי הערכות מדובר בקיצוץ של 10%-15% מהוצאות העיתון. הקיצוץ יפגע גם בצד המערכתי של העיתון וגם בצד המסחרי שלו.

באחרונה התבקשו מנהלי המחלקות השונות בעיתון להגיש תוכנית לקיצוץ בתקנים המוקצים להם. במקביל, אתמול בשעות אחרי הצהריים פוטרו כתב הפלילים הוותיק של העיתון בוקי נאה, שעובד בו זה כ-20 שנה, ורכז הכתבים אודי רבינוביץ'. לדברי מקורבים, עובדים נוספים, בהם הכתב יובל יועז, זומנו לפגישה עם העורך, ובעיתון שוררת אווירה קשה.



ביוני פנה "ידיעות אחרונות" אל הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה שלא להיחשב יותר מונופול בתחום העיתונות. דובר הרשות להגבלים עסקיים אישר בזמנו כי אכן התקבלה פנייה מעין זו מהעיתון.



חברה מוכרזת מונופול כאשר היא מחזיקה בנתח של 50% ויותר בשוק מסוים. "ידיעות אחרונות" הוכרז כמונופול ב-1995 על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, יורם טורבוביץ', בעקבות פניות לממונה על ידי אנשים מתחום העיתונות ומחוצה לו, שהתלוננו על הפגיעה בענף בשל העובדה כי "ידיעות אחרונות" חולש על יותר ממחצית שוק העיתונים.



בשנה האחרונה חלו תמורות בשוק העיתונות בישראל, עם כניסתו של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, המוציא לאור של החינמון היומי "ישראל היום". החינמון שהופץ החל ביולי 2007 מדפיס כיום כ-255 אלף עותקים. בסקר TGI האחרון, המודד חשיפה לעיתונים, הגיע "ישראל היום" לחשיפה של 15%, בעוד ש"ידיעות אחרונות" זכה לחשיפה של 38.4%.



לא ניתן היה להשיג את תגובתם של בוקי נאה ואודי רבינוביץ' לידיעה. יובל יועז סירב להגיב. תגובת "ידיעות אחרונות" לא נמסרה עד מועד סגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully