וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע - החברה העשירית בגודלה בנאסד"ק

מאת שמואל שוסטר

27.10.2008 / 8:08

ענקית התרופות פורחת בזמן המשבר. החברה טיפסה מהמקום ה-17 לאחר שהשווי של ענקיות כמו דל ואי.ביי נחתך



>> 9% איבדה מניית טבע בוול סטריט בשנה האחרונה, בזמן שמדד המעו"ף (ת"א 25) איבד קרוב ל-40%.



בשנות הגאות האחרונות נראה היה כי טבע מאבדת את מעמדה ההיסטורי כ"מניה של המדינה". בשנים שבהן נהנתה מניית כי"ל מגאות אדירה, נדמה היה כי בקרוב היא עשויה לעקוף את טבע בתפקיד החברה בעלת שווי השוק הגבוה במעו"ף.

ואולם זמנים של משבר מיטיבים עם טבע. כחברה הפועלת בענף דפנסיווי, ושנהנית מכך שצריכת התרופות על ידי הציבור היא קשיחה למדי, גם בזמני משבר כלכלי, טבע מכה את השוק בחודשים האחרונים.



תחזית המכירות והרווח של החברה לא נפגעה עד כה. היא אף הועלתה במהלך השנה. בנוסף, למרות משבר האשראי, אנליסטים מעריכים כי טבע תצליח לגייס סכום עתק של 3.5 מיליארד דולר להשלמת עסקת הענק לרכישת חברת התרופות באר. בימים שבהם עסקות מתבטלות וחברות דוגמת גילת רשתות לוויין נגררות לבית משפט במריבה על קיום עסקות, לא נראה כי נשקף סיכון גדול לקיום העסקה מצד טבע.



מאז אמצע יוני צנחה מניית כי"ל ב-60%, בזמן שמניית טבע עלתה ב-3%, ולא רק בתל אביב - גם בארה"ב החברה מכה את השוק.



לפי דירוג שנתי שפורסם כעת, טבע טיפסה למקום העשירי במדד מאה החברות הגדולות בנאסד"ק. במהלך השנה האחרונה עקפה טבע חברות ענק אמריקאיות דוגמת יצרנית המחשבים דל.



הירידות החדות בשווקים העולמיים נתנו את אותותיהן גם בחברות הגדולות בוול סטריט. מניית מיקרוסופט, העומדת בראש הדירוג, איבדה כ-39% מערכה בשנה האחרונה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 202 מיליארד דולר, בהשוואה לשווי של 329 מיליארד דולר לפני שנה.



גם מניית טבע לא היתה חסינה בפני המגמה העולמית ואיבדה כ-9% מערכה לשווי של 32.4 מיליארד דולר. ואולם הירידה בערכה של טבע היתה כעין וכאפס לעומת הנפילה של דל, שאיבדה כ-65% בשנה האחרונה לשווי של 23.4 מיליארד דולר ונפלה ב-5 מקומות בדירוג למקום ה-14, ולעומת הצניחה של אי.ביי שנסוגה מהמקום ה-12 למקום ה-18 לאחר שאיבדה בשנה 60% משווי השוק שלה.



מגזר התרופות, שבו פועלת טבע, נחשב באופן מסורתי לדפנסיווי לעומת מגזרי הטכנולוגיה, בשל ההערכה כי גם בעיתות משבר אנשים ימשיכו לצרוך תרופות. תחום פעילותה איפשר לטבע לשמור על ערכה, בעוד ששוויין של חברות הטכנולוגיה נחתך בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully