וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים המרכזיים עשויים להכריז על עוד הורדת ריבית רוחבית

רויטרס

27.10.2008 / 8:08

אולי בפעם השנייה זה יעזור



>> בנקים מרכזיים ברחבי העולם יכריזו השבוע על מהלך חירום משולב, בדומה להורדת הריבית המתואמת שעליה הכריזו בתחילת החודש, במטרה להרגיע את החששות בשווקים הפיננסיים ולמנוע נפילות נוספות בעקבות החשש ממיתון עולמי.

הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להחליט השבוע על הורדה חדה של הריבית לרמה של 1%, לאחר ששווי השוק של המניות בעולם נחתך ביותר מ-10 טריליון דולר מתחילת אוקטובר - כשליש מסך ההפסדים מתחילת השנה - ומדד המניות העולמי של MSCI השלים נפילה של 48% מתחילת 2008.



"כל הסימנים מצביעים יותר ויותר על מיתון גלובלי עמוק ומשולב". אמר לרויטרס אנליסט ג'יי.פי מורגן צ'ייס ברוס קסמן. לדבריו, "עוד מוקדם להעריך את עומק המיתון, אך התחזית לעתיד תלויה ביכולתם של קובעי המדיניות לבלום את המשבר הפיננסי".



ב-8 באוקטובר הודיעו הבנקים המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה על מהלך חירום משולב וחסר תקדים של הורדת ריבית בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי ואת המפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי של ארה"ב הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%. בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית ב-0.5%, ל-4.5%.



הבנקים המרכזיים של קנדה, שוודיה ושווייץ הורידו אף הם את הריבית בשיעור דומה. הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת ריבית שנייה בתוך שלושה שבועות, והוריד את הריבית במדינה ב-0.27%, ל-6.93%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully