וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק תשתיות תקים עבור תנובה תחנת כוח בעלות של 63 מ' ד'

מאת מיכאל רוכוורגר

27.10.2008 / 8:08



>> דלק תשתיות שבשליטת יצחק תשובה, (57%) ויזמים פרטיים (43%), התקשרו במזכר הבנות עם חברת תנובה, להקמת תחנת כוח פרטית עבור תנובה, באלון תבור.

תחנת הכוח תוקם על בסיס טורבינת גז בטכנולוגיה של קוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) בהספק של 55 מגה-ואט חשמל, עם מערכת להשבת חום להפקת קיטור, שמן תרמי ומים קרים.



דלק תשתיות והשותפים ישקיעו בהקמת תחנת הכוח כ-63 מיליון דולר. ההקמה מותנית, בין היתר בהתקשרות בהסכם עם מוסד פיננסי. התחנה תוקם בשיטת B.O.O ותופעל במשך תקופה של 30 שנה. במסגרת שיטה זו, מוקמים פרויקטים על קרקע פרטית, והיזם אינו נדרש להחזיר את הפרויקט בתום תקופת הזיכיון למזמין (לרוב גוף ציבורי).



דלק תשתיות הקימה ב-2006 את תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל לצד מתקן ההתפלה באשקלון. בנוסף דלק תשתיות צפויה להקים תחנת כוח בטכנולוגיה של קוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) בהספק של 48 מגה-ואט חשמל ו-60 טונה קיטור עבור מפעל נילית שבאזור התעשייה רמת גבריאל במגדל העמק. העלות המוערכת של הקמת תחנה זו היא 46 מיליון דולר.



דלק תשתיות, החלה גם בתחילת השנה לפעול בשוק האנרגיה בברזיל. החברה מחזיקה ב-35% ממניותיה של קבוצה שמקימה תחנת כוח בעלות של 50 מיליון דולר בגואינה.



לפני כארבעה חודשים פורסם ב-TheMarker כי דלק תשתיות מנהלת משא ומתן להקמת 11 תחנות כוח בהודו. דלק תשתיות צפויה להשקיע 8 מיליון דולר בתשלום ליזם עבור החזר הוצאות התכנון, וההשקעה בהקמת כל אחת מתחנות הכוח. ההשקעה בכל אחת מהתחנות צפויה להגיע לעשרות מיליוני דולרים. בשלב זה המגעים טרם הבשילו לידי הסכם מחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully