וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מתחיל להחזיר חובות: ישלם לרשות 26 מיליון שקל בנובמבר

מאת אופיר בר-זהר

27.10.2008 / 8:08

החזר הסכומים שחייב הערוץ בגין חובות להשקעה בקולנוע ובתוכן ייפרש על פני כל תקופת הזיכיון של הערוץ



>> ערוץ 10 אמור להעביר בנובמבר 26 מיליון שקל בגין דמי זיכיון ותמלוגים ל-2004-2006. הערוץ אמור להעביר הסכום מיד לאחר שיוצג ההסדר בין הצדדים בישיבת מועצת הרשות השנייה הקרובה שתתקיים בתחילת נובמבר.

סכומים אלה אמורים לחזור לזכייניות ששילמו באותה העת את דמי הזיכיון - רשת, קשת, טלעד ותחנות הרדיו האזוריות. עדיין לא ידוע אם הסכומים יוחזרו לגופים אלה ישירות, או שיקוזזו מתשלומים עתידיים שלהם.



עיתוי ההחזר בוודאי לא ישמח את בעלי המניות של הערוץ - ההסדר בין הצדדים נקבע בסוף ספטמבר, אלא שמאז השגתו נאלצים בעלי הערוץ ומנהליו להתמודד עם המשבר הכלכלי הגלובלי שצפוי לפגוע בתקציבי הפרסום של הערוץ. אם יפחתו הכנסות הערוץ, ייאלצו בעליו להזרים אליו סכומים נוספים להמשך קיומו, זאת מעבר לתשלומים שהם נדרשים להחזיר בגין חובות עבר.



בנוגע לסכומים שחייב הערוץ בגין חובות להשקעה בקולנוע הישראלי, שמסתכמים בכ-12 מיליון שקל, ההסדר קובע כי סכום זה ייפרש על פני שאר תקופת הזיכיון. ככל הנראה, הערוץ יידרש להעמיד סכומי כסף שישמשו בטוחות בעבור חלק מהסכום.



גם במקרה של חובות בגין תוכן התמונה דומה - הערוץ ישקיע מדי שנה (כולל 2008) סכום גבוה יותר מזה שנדרש ממנו, והסכום יקוזז מהחוב המסתכם בכ-60 מיליון שקל, ואמור להגיע לאיזון עד סוף תקופת הזיכיון (פברואר 2010). גם בעבור חלק מהחובות בתחום התוכן נראה שהערוץ ייאלץ להעמיד סכומי כסף כבטוחות.



בסוף ספטמבר הגיעו ראשי הערוץ לפגישה עם ראשי הרשות השנייה, והציגו מסמך שבו התחייבו בעלי המניות של הערוץ להעמיד את הסכומים הנדרשים להשבת החובות. לפי מסקנות ועדת תורג'מן, אשר שנועדה לבדוק את מחויבויות הערוץ, היקף חובותיו מסתכם בכ-100 מיליון שקל - כ-40 מיליון מהם חובות בגין דמי זיכיון, תמלוגים וקולנוע, וכ-60 מיליון בגין חובות בתחום התוכן.



מהרשות השנייה נמסר: "במידה שיימצא הסדר שיאושר על ידי מועצת הרשות השנייה, הנהלת הערוץ תחויב לפעול על פיו ולהחזיר את דמי הזיכיון ואת התמלוגים וחובות בגין תוכן". מערוץ 10 נמסר: "לפני כחודש התקיים דיון עם מועצת הרשות השנייה, שבו הוסדר תשלום חובות העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully