וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תנובה שוקלים להכריז על עיצומים

מאת עמירם כהן ועדי דברת

27.10.2008 / 8:08

לטענתם, ההנהלה מתכוונת לפטר 300 עובדים ולהחליף מדי שנה 30 עובדים ותיקים בצעירים. המחסור במוצרי החברה, שהורגש בימים האחרונים, התרחש ככל הנראה בשל מיעוט ימי העבודה בחגים



>> מחריף המשבר בין הנהלת תנובה לוועד העובדים: לטענת העובדים, במסגרת תוכנית ההתייעלות מתכוונת תנובה לפטר את 50 עובדי מערך השינוע, זאת בנוסף ל-250 העובדים שיפוטרו בשנים הקרובות. עוד טוענים ראשי העובדים כי תנובה מתכוונת להחליף מדי שנה 30 מעובדי החברה הוותיקים בדרגות הגבוהות בעובדים חדשים וזולים, במסגרת מה שהחברה מכנה "רענון מצבת העובדים".

בראשית החודש אישרה ההסתדרות הכרזת סכסוך עבודה בחברה, ובימים אלה תמו ימי הצינון הקבועים בחוק. ראשי העובדים שוקלים להכריז בימים הקרובים על עיצומים, אם ההנהלה לא תשנה את עמדתה בסוגיית הפיטורים ובנושאים נוספים, ובכללם סוגיית השכר.



בשבועות האחרונים נרשמו חוסרים במוצרי תנובה ברשתות השיווק. כך לדוגמה, מנכ"ל רשת סטופ מרקט, יוסי משיח, ציין כי "מחסור כמו של השבוע האחרון לא זכור לי בכל שנותיי. היו ימים בלי קוטג' וחלב בשקית של תנובה". גם רני ועדי צים, הבעלים של רשת כמעט חינם, מדווחים כי היו חוסרים במוצרי חלב של החברה בשבועות האחרונים.



העובדים הכחישו כי נקטו בשבועות האחרונים בהאטה ("שביתה איטלקית") וגרמו בכך למחסור. בנוסף, ברשתות מדווחים כי בימים האחרונים חוזרת הנוכחות של מוצרי תנובה אל המדפים. מתנובה נמסר: "מדובר בחוסרים שנבעו ממיעוט ימי ייצור בחגים. מחלבות תנובה עובדות במלוא התפוקה כדי למלא את הביקושים".



לפני חודשיים הודיעה תנובה כי במסגרת הדיונים על הסכמי השכר "הגישה ההנהלה לעובדים תוכנית לחלוקה צודקת של השכר, שתביא לתיקון במבנה השכר המעוות הקיים ולתגמל את בעלי השכר הנמוך". עוד נאמר בהודעת החברה כי בכוונתה לתמרץ את העובדים באופן משמעותי על בסיס ביצועיהם: "להנהלת תנובה ולבעליה מחויבות לעתידה של החברה וההנהלה מתכוונת לעמוד בתוקף על העקרונות הניהוליים והארגוניים שיישומם חיוני לעתידה של החברה ולפרנסת עובדיה".



עוד נמסר מתנובה: "צר לנו שבימים של חוסר יציבות כלכלית וחוסר ודאות בעולם ובישראל בוחרת נציגות העובדים להכריז סכסוך עבודה עוד לפני שהחל משא ומתן. אנו מחויבים להבטחת עתידה של תנובה ועובדיה, ואיננו מתכוונים לנהל את המשא ומתן מעל דפי העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully