וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אילן בומבך עתר לבג"ץ נגד השר פרידמן: מזניח הטיפול בהצפת המקצוע

מאת נורית רוט

27.10.2008 / 8:08

בומבך: כל יום שבו לא נעשה דבר הוא "סטירת לחי למקצוע עריכת הדין"



>> עו"ד אילן בומבך, לשעבר יו"ר ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין וכיום חבר במועצה הארצית של הלשכה, מימש את איומו ועתר אתמול לבג"ץ נגד שר המשפטים, דניאל פרידמן, בדרישה שיפסיק את ההזנחה של המלצות הוועדה שהוקמה לבחינת נושא ההתמחות בעריכת דין, ויפעל נגד הצפת מקצוע עריכת הדין.

"מזה שנים עדה החברה בישראל למספרים חסרי תקדים ופרופורציה של מוסמכים חדשים במקצוע עריכת הדין. בתוך שנים ספורות תמנה קהילת עורכי הדין 50 אלף עורכי דין פעילים. מדובר בשיא עולמי ללא תקדים וללא תחרות בעולם", כך נכתב בעתירה. "לא ניתן להתעלם מהתוצאות המסוכנות של ה'הצפה' במקצוע עריכת הדין, הגורמות לשיבוש חמור של היחס שבין היצע וביקוש בשוק השירותים המשפטיים, וכמובן לירידה ברמתם של עורכי הדין", טוען בומבך.



בומבך מציין כי ב-2000 מונתה ועדה לבחינת נושא בחינות ההתמחות לקבלת רישיון עריכת דין, בראשות השופטת הילה גרסטל, כיום נשיאת המחוזי במחוז מרכז. הוועדה המליצה לשנות את מודל הבחינה הקיים כיום להאריך את תקופת ההתמחות בחצי שנה, לשנה וחצי. מסקנות הוועדה הוגשו לפני כשש שנים וחצי, ואולם, לפי העתירה, עד היום מצוי הדו"ח אצל השר, "ללא שנעשה כל מעשה על מנת ליתן תוקף להמלצותיו".



לפני כחודשיים פנה בומבך אל פרידמן ודרש ממנו ליישם מיידית את המלצות ועדת גרסטל בדבר בחינות ההתמחות. במכתבו דרש בומבך מהשר לפעול להארכת תקופת ההתמחות במקצוע עריכת הדין, ולשינוי מבנה הבחינה שבכתב ובעל פה.



בומבך המליץ שהבחינה בכתב תיהפך לניתוח מקרים משפטיים, ושציון המעבר כיום, 65, יעלה ל-75. לפי הנטען, בומבך לא קיבל תשובה למכתבו, ולכן נאלץ להגיש עתירה. "זניחתן המלאה של המלצות ועדת גרסטל מהוות כשלעצמן פעולות בלתי סבירות בעליל הדורשות ומחייבות את התערבות בית המשפט", נטען. "כל יום שבו נותרות המלצות אלה על המדף המאובק של המשיב, ללא כל כוונה ליישמן בחיי המעשה, הינו יום שבו ניתנת סטירת לחי למקצוע עריכת הדין ולכבודם של העוסקים בו, ובסופו של יום - לציבור בכללותו", מסכם בומבך.



ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully