וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים שמשכו כסף מחברה ציבורית והחזירו אותו לפני שנתפסו - זכו להקלה בעונשם

מאת הילה רז

27.10.2008 / 8:08



>> בית המשפט המחוזי בתל אביב הקל אתמול בעונשם של מנכ"ל החברה הציבורית נ. פלדמן, גדעון פלדמן; סמנכ"ל החברה, אהרן הראל; והחשב שמואל שרווי, שהורשעו ב-2006 בעבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

עונשו של פלדמן הופחת מ-12 חודשי מאסר בפועל לתשעה חודשים בפועל, ועונשו של הסמנכ"ל הראל הופחת מתשעה חודשים לשישה חודשים בפועל. מעונשו של שרווי הופחת חודש מאסר, ונפסק כי הוא ירצה שלושה חודשי מאסר בעבודות שירות.



ב-2003 נעצרו פלדמן והראל בחשד לכך שבין 98' ל-2002 משכו 3.3 מיליון שקל מכספי חברת נ.פלדמן, העוסקת בייבוא ושיווק של ציוד לעבודות עפר ולחקלאות. ב-2005 הוגש נגד השלושה כתב אישום ובו יוחסו להם עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי האישום פלדמן משך כספים מקופתה של חברת פלדמן לשימושו האישי. הסמנכ"ל הראל סייע לפלדמן למשוך את הכספים מן החברה והם הסתירו מדירקטוריון החברה, מבעלי המניות ומציבור המשקיעים את משיכות הכספים. בנוסף פעלו השלושה על מנת שמשיכות הכספים לא ישתקפו בדו"חות התקופתיים והשנתיים של החברה, כך שהמשקיעים הוטעו ורואי החשבון לא ידעו על כך.



השלושה הורשעו לאחר הודאתם במסגרת הסדר טיעון. בעירעורם הדגישו השלושה כי פלדמן השיב את כל החוב לחברה מיוזמתו, עוד בטרם נחקר במשטרה ולפני שהוגש כתב האישום.



השופטת תחיה שפירא מציינת בפסק הדין: "קשה לקבל את העקביות שבה פעלו השלושה ואת הקלות הבלתי נתפשת של מעשי הסתרה ומירמה לאורך שנים, שחייבו ללא ספק תיכנון מוקדם ומדוקדק". עם זאת, כנסיבות מקלות לעניין העונש מציינת השופטת שפירא את העובדה שפלדמן החזיר את מלוא סכום החוב, ועוד לפני שמעשיו נחשפו. לדבריה, "חומרת המעשים הופנמה וקיימת חרטה כנה ואמיתית ולא רק מן הפה ולחוץ".



הראל יוצג בידי עו"ד גיורא אדרת; פלדמן ושרווי יוצגו בידי עו"ד נבות תל צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully